Bron: <b>Qschool (B&T Organisatieadvies)</b><br/> Aantal leerlingen (op 1 okt.): <b>92</b><br/> Respondenten: <b>84</b><br/> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/bf19eef2-eece-4ab9-8d11-1292a12e35de" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Deze grafiek toont de tevredenheidscijfers van de afgelopen drie jaar. In de grafiek staan de gemiddelde tevredenheidscijfers voor deze school en de tevredenheidscijfers van vergelijkbare scholen.
In november hebben we onze kwaliteitsvragenlijst uitgezet onder ouders/verzorgers, kinderen van groep 6 t/m 8 en ons team. Vanuit de ouders is het responspercentage 33%, d.w.z. dat de enquête ongeveer door 74 ouders/verzorgers is ingevuld. Dat betekent dat deze vragenlijst als valide kan worden beschouwd. We hebben de enquête in een sparringsgroep (ouders en het MT in een gezamenlijke bijeenkomst) besproken. Daarna zijn de resultaten en acties in het team en de MR besproken.
Wij willen u bedanken dat u naast het invullen van de enquête nog de tijd heeft genomen om opmerkingen op te schrijven. Van positieve feedback tot tips voor verbetering. Het levert ons genoeg input op om verder te bouwen aan goed onderwijs voor de kinderen van de Rietvink. We zullen een aantal doelen en acties in ons schoolplan (meerjarenbeleid 2024-2028) opnemen.
Waar zijn we trots op?
- Leerlingen voelen zich over het algemeen veilig in en rond de school, zijn blij met wat zij leren op school en tevreden met de uitleg die zij krijgen van hun leerkrachten.
- Ouders/verzorgers voelen veel ruimte om betrokken te zijn bij de school en ervaren een lage drempel bij leraren, interne begeleiding en directie. Daarnaast geeft u aan tevreden te zijn over de sociale veiligheid binnen de school. Vier jaar geleden was de algemene communicatie een aandachtspunt, nu waardeert u dit veel hoger dan toen.
- Ons team ervaart een positief werkklimaat. Er heerst werkplezier op De Rietvink. Dat komt onder meer, omdat we er voor elkaar zijn, maar ook door de ontwikkelingsmogelijkheden binnen de school.
- Het managementteam (directie, interne begeleiding en bouwcoördinatoren) stellen zich niet gauw tevreden. Ouders uit het sparringsteam hebben waardering voor deze positief-kritische houding.Waar moeten we wat mee?
- De sociale veiligheid van de kinderen heeft onze aandacht. Er gebeurt veel op school om dit te monitoren en te verbeteren, maar u heeft hier niet altijd inzicht in. Ons voornemen is om u hier vaker in mee te nemen.
- We zien als team differentiatie binnen de groep als ontwikkelpunt. Hier zijn we onmiddellijk mee aan de slag gegaan, maar we zetten ook verdiepingsstappen uit in de komende schooljaren.
- Ouders/verzorgers willen graag vaker mee de school in ’s morgens. Dit hebben we begin februari gerealiseerd. De frequentie is omhoog, en daarnaast willen we de prettige rust bij de start van de dag en de zelfstandigheid van kinderen ook goed bewaken.