Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Leerlingen doen op school niet alleen vakkennis en -vaardigheden op, het is ook de plek waar zij leeftijdsgenoten ontmoeten, kennis maken met de samenleving, met normen, waarden en omgangsvormen. In een veilig schoolklimaat stellen wij grenzen en regels, treden wij op tegen grensoverschrijdend gedrag en worden onze leerlingen aangemoedigd om positief gedrag te laten zien. Om een sociaalveilig schoolklimaat gestalte te geven kiezen wij voor een schoolbrede aanpak die bestaat uit: ·
- Een pestprotocol·
- Antipestprogramma PRIMA·
- Catechesemethode Trefwoord (aanbieden en bespreken van normen en waarden)·
- Methode Leefstijl (sociaal emotionele vorming)·
- Kwaliteitskaarten voor de pedagogische en didactische begeleiding van kinderen.·
- Samenwerking met het CJG / Jeugdteam.
- Een directe samenwerking en intensieve samenwerking met Jeugdformaat.·
- Veiligheidsplan.·
- Enquêtes onder de ouders, kinderen en leerkrachten.
- Een vertrouwenspersoon in de school.