Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Sociale vorming, burgerschap en thematisch werken is geïntegreerd in de vakken.
Burgerschap is verweven in de vakken, daarnaast zijn we dit schooljaar ook met een methode Burgerschap gestart
Wij bieden specifieke ondersteuning aan leerlingen met gedragsproblemen, NT2 leerlingen en meer presteerders.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In het nieuwe ondersteuningsprofiel 24-25 zullen we hier een besluit over nemen
VVE wordt ingezet om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en zo onderwijsachterstanden te voorkomen.
De voorschoolse educatie is bedoeld voor peuters van 2,5 tot 3 jaar.
De vroegschoolse educatie is bestemd voor groep 1 en 2 van de basisschool.
Schoolbesturen werken hiervoor samen met onder andere:-gemeentebestuur
-GGD
-Peuterspeelzaal
-Taaltrein
-Paddestoel/Vuurtoren.
Er zijn nauwe contacten met de Peuterspeelzaal en er vindt een warme overdracht plaats. In de groepen 1 en 2 wordt o.a. gewerkt met de Amsterdamse woordenlijsten en is extra aandacht voor leerlingen met een spraak en/of taalachterstand, mede door inzet van een extra onderwijsassistent. Voor risico leerlingen wordt een passend aanbod gemaakt.