Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Naast de nadrukkelijke aandacht voor de basisvakken rekenen, taal en lezen besteden we ook aandacht aan andere vakken. Dit zijn vakken als schrijven, handvaardigheid en tekenen. Vanaf groep 5 komt daar het vak Engels bij en de zaakvakken zoals aardrijkskunde, biologie en geschiedenis. Ook aan de sociaal-emotionele ontwikkeling werken we door middel van lessen vanuit de vreedzame school. Voor de bovenbouw zijn de creatieve vakken met name verweven tijdens de creamiddag waarbij verschillende disciplines voorbij komen zoals sport, muziek, drama, creatief en koken. Daarnaast bieden we periodes naschoolse activiteiten aan waar dezelfde disciplines aan bod komen in samenwerking met externen. De naschoolse activiteiten zijn voor de kinderen van groep 1-8 en wisselen per periode.
De school heeft voor alle groepen 2x per week gymles onder leiding van een vakleerkracht.
Op onze school ligt de focus op de basisvakken taal en rekenen. De kleuters ontwikkelen en leren voornamelijk vanuit spel. Dat past bij deze leeftijd. De leerkrachten verweven in het spel verschillende doelen waardoor kinderen leren en ontwikkelen.
De invulling van de uren is een richtlijn. We verzorgen onderwijs op maat. Afhankelijk van de groep en de analyse die we op de resultaten maken, kunnen de uren variëren.
Alle informatie over de specifieke ondersteuning van De Cocon kunt u vinden in ons ondersteuningsprofiel.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Naast de ondersteuning die de leerkracht biedt, zetten we leerkrachtondersteuners in om ook individuele ondersteuning te kunnen bieden.
In overleg met ouders zoeken we altijd naar de meest passende wijze om een kind te kunnen begeleiden. Hiervoor werken we samen met allerlei instanties om ondersteuning op maat te kunnen bieden.
We werken nauw samen met ouders van kinderen die meer ondersteuning nodig hebben. Voor elk kind willen wij een passend aanbod kunnen bieden en onderzoeken elke keer wat haalbaar is binnen de groep waar het kind zit. Onze leerkrachten willen graag elk kind bieden wat het nodig heeft en sluiten dagelijks aan op behoeften van leerlingen. Dit vraagt ook ondersteuning van leerkrachten en de inzet van onze specialisten om hen deze ondersteuning te bieden. Jezelf blijven ontwikkelen is voor ons de sleutel!
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.