Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
In juli 2021 heeft er op verzoek van ouders (tevredenheidspeiling 2020) een onderzoek plaatsgevonden met betrekking tot de schooltijden van ons kindcentrum. Alle ouders en leerkrachten zijn in het onderzoek meegenomen en geraadpleegd.
Uit dit onderzoek is het volgende schooltijdenmodel gekomen:
Maandag: 8.30 - 12.00 en 13.00 - 15.00
Dinsdag: 8.30 - 12.00 en 13.00 - 15.00
Woensdag: 8.30 - 12.30
Donderdag: 8.30 - 12.00 en 13.00 - 15.00
Vrijdag: 8.30 - 12.00 en 13.00 - 15.00
Dit schooltijdenmodel is van kracht per 1 januari 2022. In dit model hebben de kinderen een uur pauze. Ze kunnen dan naar huis of zij lunchen een half uur met de leerkracht en spelen een half uur buiten onder leiding van de door school ingehuurde pleinwacht van Kinderstad.
Ouders en leerkrachten hebben tegelijk met de keuze voor dit schooltijdenmodel ook gekozen voor elke week de woensdagmiddag vrij vanaf 12.30 en ongeveer om de week op vrijdagmiddag vrij vanaf 12.00.
De schoolbel gaat 's ochtends twee keer: om 8.20 en om 8.30. Vanaf de eerste bel mogen de kinderen naar binnen, zodat zij voldoende tijd hebben om naar de klas te gaan en hun spullen aan de kapstok te hangen. Om 8.30 gaat de tweede bel en starten we met de lessen. We vinden het fijn als je kind om 8.30 in de klas is, zodat het gebruikmaakt van alle onderwijstijd die we bieden. Gaat je kind tussen de middag naar huis? Zorg dan dat het op tijd weer terug is; om 13.00 gaat er weer een bel en start ons middagprogramma.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.