Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Startgroep: Claudy en Neeltje
Groep 1-2 B :Sarah
Groep 1-2 C: Maud en Carien
Groep 1-2 D:Maria en Diana
Groep 3 A: Judith en Inger
Groep 3 B: Iris
Groep 4 A: Adrie en Debby
Groep 4 B: Kevin
Groep 5 A: Hervé
Groep 5 B: Niels
Groep 6 A: Maartje en Chantal
Groep 6 B: Chantal en Annemarie
Groep 7 A: Rob en Ilse
Groep 7 B: Annick en Judith D
Groep 8 A: Brenda en Silvie
Groep 8 B: Angela en RobOnderwijsassistent: John en Claudia
KC 'er onderbouw: Michelle
KC 'er bovenbouw: Kim
Onderwijskundig teamleiders: Inger en Rob
Muziek: Jeroen
Handvaardigheid: Trudy en Rian
Administratie: Claudia en Dominique
Gym: Bas
Begeleider Passend Onderwijs: Manon
Logopedie: Angelique
Extra ondersteuners NPO middelen: Ingeborg
Bij de groepen 1-2 werken we in thema's. Binnen deze thema's komen alle ontwikkelingsgebieden aan bod en bepalen we het "beredeneerd aanbod" voor die periode. Voor elk ontwikkelingsgebied worden per thema doelen gesteld, die gedurende de kleuterperiode voor een doorlopende lijn zorgen. De kinderen oefenen deze doelen middels betekenisvolle activiteiten. Het leren vindt voornamelijk plaats binnen speel/werktijd, kringactiviteiten, buitenspeelmomenten en bewegingslessen. ?Voor taal volgen we hierbij de richtlijnen van LIST (Lees Interventie-project voor Scholen met een Totaalaanpak). We maken daarbij veel gebruik van het voorlezen van boeken,? aanbieden van prentenboeken, omdat dit bij jonge kinderen een positief effect heeft op de woordenschatontwikkeling. ?Ook het plezier in het luisteren naar en beleven van verhalen is voor ons een belangrijke reden geweest om voor de List aanpak te kiezen. Bij rekenen volgen we hierbij de richtlijnen van EDI (Expliciete Directe Instructie). We delen het leerdoel met de kinderen. ?Doordat kinderen zelf actief bezig zijn tijdens deze lessen, leren ze met veel plezier!
De invulling kan per periode of jaar verschillen. Dit hangt af van de behoeften van een groep.
In samenwerking met het team en de MR hebben we aan de wettelijke verplichting voldaan door een nieuw ondersteuningsprofiel op te stellen voor onze school. Per 1 januari 2021 is deze voor vier jaar vastgesteld.
Op onze website kunt u het SOP vinden.
Daarnaast werken we met de scholen uit 'Reeshof oud' aan een buurt ondersteuningsprofiel. Dit doen we om zo veel mogelijk extra ondersteuning in de wijk te kunnen bieden. Het buurt ondersteuningsplan staat in de kinderschoenen.Waar vandaan:
Bij ons komen kinderen vooral uit de wijk en een klein percentage komt uit Tilburg West.
Zij maken een bewuste keuze om naar onze school te komen vanuit Tilburg West.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie het ondersteuningsplan op onze website.
Wij werken met een Startgroep. Hier komen kinderen van 4 jaar binnen in een groep van ongeveer 15 kinderen. In deze groep leren zij de basis van de schoolse vaardigheden.
Ze leren luisteren naar elkaar in de kring, ze leren een taak kiezen, afmaken en opruimen, ze leren zelfstandig naar het toilet gaan, contact maken met de juf en andere kinderen. In de startgroep wordt een stevig taalaanbod gegeven. Wanneer de kinderen wegwijs zijn met de schoolse vaardigheden, stromen zij door naar een groep 1-2. Dit gaat geleidelijk en in goede samenwerking met ouders.
Het doorstromen gebeurt na ongeveer 6 tot 12 weken. Een keer per week komen er peuters van kinderopvang Huibeven, zodat de overgang van peuter naar kleuter soepel kan verlopen.