Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Nagenoeg iedere leerkracht beschikt over een specialisme waar in de school mee gewerkt wordt. Zij voorzien in adviezen en ondersteuning voor de overige leerkrachten en eventueel kinderen.
Enkele van deze specialismen zijn:
- Gedrag
- Rekenen
- Taal
- Culturele vorming
- Bewegingsonderwijs
In de kleutergroepen zijn leerlingen volop bezig met hun eigen ontwikkeling. Door goed te observeren en te sturen waar nodig begeleiden onze leerkrachten de leerlingen in de eerste beginselen van het leren van belangrijke sociale en schoolse vaardigheden.
Gedurende de schoolweek komt er van alles aan bod in de groepen. Qua uren wordt dit vaak afgestemd op de behoefte van de groep, de ene groep heeft dan ook wat meer tijd nog voor bijvoorbeeld rekenen dan de andere groep. Rekenen, taal en lezen komt dagelijks voorbij. Wereldoriëntatie en creatieve vorming wordt geïntegreerd gegeven. De onderwerpen en opdrachten daarvoor worden bepaald aan de hand van onze schoolbrede thema's
De Singel is een brede zorgschool. We hebben diverse specialisten. Hun rol is om de kinderen zoveel als mogelijk onder schooltijd en in de klas te begeleiden. Dit doen wij door middel van het coachen van elkaar.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Als school hebben wij de ambitie om te groeien naar een kindcentrum. Samen met Kober voor de kinderopvang vormen wij dan één kindcentrum. Elkaars expertise kan worden gebruikt om de leerlingen zo optimaal mogelijk te begeleiden in hun ontwikkeling. Momenteel is er plek op onze school voor leerlingen van 2 t/m 12 jaar. Kinderen van 2 en 3 jaar vallen daarbij onder het Kober gedeelte.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.