Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Basisschool de Zjwiek zoekt naar mogelijkheden om het onderwijs te verbeteren en om op deze manier nog meer af te stemmen op de individuele behoefte. We hechten waarde aan creativiteit en het vermogen om talenten te ontwikkelen. Wij bieden de mogelijkheden en ruimte om leerkrachten te laten doen waar zij goed in zijn, want op deze wijze zullen leerkrachten dit ook met de kinderen doen!
In het schoolondersteuningsprofiel beschrijft Basisschool De Zjwiek de inhoud, de kwaliteit en haar ambities op het niveau van de basisondersteuning en de extra ondersteuning. Daarnaast formuleert de school haar mogelijkheden en haar grenzen bij het aanbieden van een passend ondersteuningsarrangement.
De cyclus van het Handelingsgericht werken (HGW) is de basis voor de zorgstructuur van de school. Onze leerlingenzorg is vooral gericht op niveau 1 t/m 4 van het cascademodel; van basiszorg (niveau 1) naar basis plus extra extern ( niveau 4).
Leerlingen die vallen onder niveau 5 hebben de specifieke zorg nodig van het SBO of het SO.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De Zjwiek gaat de komende jaren werken met een rekenspecialist.
Sinds een aantal jaren is peuterspeelzaal De Tamboerijn een VVE locatie geworden en dat betekent dat onze school intensiever is gaan samenwerken met de peuterspeelzaal. De samenwerking bestaat uit regelmatig overleg over het educatief handelen, de zorg en begeleiding.
We streven er naar om leerlingen met een ontwikkelingsachterstand (taal en spraak), zo vroeg mogelijk te signaleren. Daarbij is er sprake van een warme overdracht, om de begeleiding zo goed mogelijk af te stemmen.