Wat is de klachtenregeling?
Het is in ieders belang dat klachten, van welke aard dan ook, op een bevredigende manier worden opgelost. Uw ongenoegen kan betrekking hebben op leerkrachten, directie, ondersteunend personeel, leerlingen of ouders. Ook kan het zijn dat er klachten ontstaan over de kwaliteit van de dienstverlening, het onderwijs of de schoolorganisatie.
Alvorens u ervoor kiest om de onderstaande procedure van de klachtenregeling te volgen, willen wij u adviseren om het gesprek aan te gaan met degene die de klacht direct aangaat. In de praktijk van alledag blijkt dat meestal te leiden tot een bevredigende oplossing voor alle betrokkenen.
Als een gesprek met de leerkracht van uw kind(eren) niet leidt tot een oplossing, dan kunt u in overleg met de directie van de basisschool naar een oplossing zoeken. Wordt de klacht of het ongenoegen ook daar niet naar tevredenheid opgelost, dan kunt u onderstaande procedure volgen:
1. Contact opnemen met het bestuursbureau om uw klacht te bespreken: De heer G. Zeegers, College van bestuur SPOLT, telefoon 0475 550449.
2. Uw klacht voorleggen aan de onafhankelijk, externe vertrouwenspersoon van SPOLT:
Mevrouw Sarah Coene, huisarts Horn: 0475 582650, benoemd per 01-10-2019.
De heer Henri Duisters, 06 51 14 12 53, benoemd per 01-08-2020.
SPOLT is aangesloten bij een onafhankelijke, landelijke klachtencommissie. Hiertoe kunt u zich wenden als u vindt dat uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost.
Stichting GCBO (Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs)
Postbus 82324
2508 EH Den Haag
T. 070-386 16 97 (van 09.00 tot 16.30 uur)
E. [email protected]
Meer informatie over de verdere procedure van de klachtencommissie vindt u op www.gcbo.nl onder Commissies.
De klachtenregeling van SPOLT staat op de website van SPOLT. Ministerie van OCW heeft een infographic opgesteld.