Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Als school hebben wij er voor gekozen om binnen de groepen te differentiëren. Dat betekent dat we in de groepen op 3 niveaus werken en dat kinderen die extra veel aankunnen snel aan de slag gaan en extra (verdiepings)werk krijgen. De leerkracht kan dan met de overige kinderen aan de slag en die extra veel aandacht geven. Omdat onze klassen vrij vol zitten hebben we extra mogelijkheden om onderwijsassistenten/leerkrachtondersteuners in te zetten in alle groepen.
Op school hebben wij een aantal leerlingen in de bovenbouw die alles vrij makkelijk doen en ondanks het extra werk en extra moeilijke opdrachten nog niet voldoende uitgedaagd worden. We hebben besloten om deze leerlingen extra uitdaging te geven door 1x per week aan deze kinderen Spaanse les te geven. Ook is er een plusklas waar leerlingen die daarvoor in aanmerking komen 1x per week extra les krijgen. Zij krijgen dan opdrachten mee die ze gedurende de les van de week kunnen uitvoeren.Het techniek lokaal wordt door de groepen 3 t/m 8 goed gebruikt voor zowel creatieve als technische/digitale projecten.
De O groep.
Omdat groep 1 vaak in januari vol zit, worden kinderen die na 1 januari 4 jaar worden opgevangen in een 0 groep. Er starten twee 0 groepen binnen de vereniging, één op onze school en een 0 groep op De Schakel.Spelen/werken.
In de onderbouw staat vooral het spelend leren centraal. Spelenderwijs worden allerlei begrippen, sociale vaardigheden en voorwaarden aangeleerd. Er wordt gewerkt in thema's.
De kinderen van groep 1/2 worden verdeeld over twee groepen de Bijenkorf en de VlindertuinOndersteuning.
Gedurende drie ochtenden is er voor de kleutergroepen een onderwijsassistente beschikbaar tijdens de werklessen. Dit is juffrouw juffrouw I. van Nieuwkoop.
Het bovenstaande is maar een globale inschatting, wat wij belangrijk vinden is dat wij kijken naar aanleiding van de behaalde resultaten wordt gekeken waar de groep het meeste behoefte aan heeft.
het rooster is voor ons niet meer dan een indicatie belangrijker is waar heeft deze groep behoefte aan en daar gaan wij flexibel mee om, niet de stof is belangrijk maar de groep en het kind.
Kinderen willen graag steeds weer iets nieuws leren. Op school proberen we de leerlingen uit te dagen om steeds weer iets nieuws te ontdekken. Als de ontwikkeling wat minder vanzelfsprekendverloopt, dan bieden we hulp.De school is klassikaal georganiseerd. De kinderen van een zelfde leeftijd zitten meestal in dezelfde groep. We proberen rekening te houden met goede en zwakke leerlingen. Wie moeite heeft met een bepaald onderdeel,krijgt extra hulp en extra oefenstof.
Kinderen die meer aan kunnen worden uitgedaagd.
Bij aanmelding kijken we samen met de ouders of onze school de juiste plek is voor het kind en of wij de hulp kunnen bieden die het kind nodig heeft.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In schooljaar 2023-2024 werken we aan Klassenmanagement en EDI.
Ook het SOP wordt dit schoojaar geevalueerd en aangepast.
Binnen het Samenwerkingsverband en de vereniging PCBO wordt nagedacht over hoe vorm kan worden gegeven aan inclusief onderwijs.
Wanneer kinderen van de kinderopvang bij ons op school komen ontvangen wij altijd een overdracht formulier.
Wanneer er een warme overdracht nodig is vanwege evt. bijzonderheden dan vindt dit altijd plaats.