Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>basisscholen met een vergelijkbare schoolweging.</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635142" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.
Naast methodegebonden toetsen, nemen wij bij ons op school ook de landelijk genormeerde toetsen af. Deze toetsen staan opgenomen in het toetsrooster. Het team bespreekt in februari/ maart de trendanalyse van de de groeps- en schoolresultaten. N.a.v. deze resultaten wordt er gekeken of de opbrengsten voldoen aan de landelijke normeringen en de stichtingseisen. Er wordt gekeken welke interventies er nodig zijn om ons onderwijs te verbeteren en over welke zaken wij tevreden zijn.
In de bijlage vindt u het protocol voor advisering PO(primair onderwijs)- VO (voortgezet onderwijs).
Voor het advies naar het voortgezet onderwijs maken we gebruik van de plaatsingswijzer.
Voor de plaatsingswijzer worden de midden-Cito-toetsen (februari) gebruikt.
In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
Conclusie inspectierapport 2014
Leerresultaten:
De eindopbrengsten van de basisschool De Kriekenhof zijn op orde. In 2012 en 2015 scoorden de leerlingen op de Cito Eindtoets voldoende. In 2013 lag de uitslag zelfs boven de gehanteerde bovengrens.
Zorg en begeleiding
De leraren volgen de prestaties en ontwikkeling van hun leerlingen naar behoren. De school heeft een goed systeem ontwikkeld om leerlingen die extra hulp nodig hebben, tijdig te signaleren. De leraren stellen niet alleen het niveau van hun leerlingen vast, maar gaan ook na of zijn zich vervolgens hun mogelijkheden hebben ontwikkeld.