Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Enthousiaste ouders houden de schoolbibliotheek actueel en op orde. We werken samen met Bibliotheek Noordoost Brabant in Oss.
Uw kind groeit op in een snel veranderende?en gedigitaliseerde wereld. We geven onze kinderen daarom niet alleen kennis mee voor de toekomst, maar ook vaardigheden zoals o.a. onderzoeken, samenwerken, executieve vaardigheden.
Onderwijs dat aansluit bij de wereld waarin kinderen nu opgroeien en dat hen voorbereidt op de toekomst.
Het ministerie van OC&W vermeldt per vak- en vormingsgebied kerndoelen. Voor de basisschool moet met haar aanbod voldoen aan deze kerndoelen.
Levensbeschouwing en Burgerschap geven wij vorm in de methodes Blink en Kanjer.
Visie op Passend Onderwijs
Passend Onderwijs is onderwijs bieden dat aansluit bij de ontwikkeling van kinderen, ook als een kind meer of andere ondersteuning of begeleiding nodig heeft. Vaak kan de leraar de ondersteuning zelf bieden, met advies van de intern begeleider die verantwoordelijk is voor de coördinatie en uitvoering van het ondersteuningsbeleid op de school. We noemen dat de ‘basisondersteuning’ die de school kan bieden.?Over wat elke school minimaal moet bieden aan ondersteuning hebben schoolbesturen afspraken gemaakt. Passend Onderwijs gebeurt vooral in de eigen klas, bij de eigen leraar en op de eigen school. Ook zijn afspraken gemaakt waaraan extra ondersteuning moet voldoen: zo snel mogelijk, zo licht mogelijk, zo thuisnabij mogelijk, op de meest adequate manier, samen met ouders en ketenpartners in (jeugd) hulp.
Onze school en Passend Onderwijs
Als een kind – om welke reden dan ook – meer ondersteuning nodig heeft, dan gaat de leraar in overleg met ouders, of andersom. Samen met de intern begeleider wordt gezocht naar de meest passende onderwijsondersteuning, zodat een kind zich optimaal kan ontwikkelen.?? Ouders kunnen zich oriënteren op wat de school te bieden heeft op het gebied van onderwijsondersteuning. Dit staat beschreven in Perspectief op School (POS). Elke school heeft zo’n profiel gemaakt. Ouders kunnen dit inzien of bekijken op de website. Vanaf het moment dat een kind extra ondersteuning nodig heeft, stelt school een ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Hierin staat wat de onderwijsbehoeften van het kind zijn, wat het uitstroomperspectief is en welk aanbod daarbij realistisch en passend is.
De kinderen van groep 1-2 worden bij de klas opgehaald. Vanaf groep 3 lopen de kinderen zelf naar het lokaal van AVEM Kinderopvang.