<a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Speciale zorg voor kinderen houdt bij ons op school in dat er overleg is tussen de leerkrachten die met het betreffende kind te maken hebben, bijvoorbeeld de groepsleerkracht, directie, interne begeleider, ambulante begeleider en onderwijsassistent. Waar speciale zorg nodig/ gewenst is, worden de ouders altijd vooraf geïnformeerd. Als de school niet voldoende hulp kan bieden, wordt een deskundige van buiten de school geraadpleegd.
Extra zorg wordt in eerste instantie altijd binnen klassenverband verleend door de groepsleerkracht,soms in overleg met de interne begeleider. Als de problemen groter zijn, kan ook buiten de groep extra hulp geboden worden door de onderwijsassistenten. Samenwerking met de groepsleerkracht is hierbij van belang. Voor de begeleiding wordt, waar nodig/wenselijk, een zogenaamd handelingsplan opgezet.De ouders, van wie hun kind(eren) werken met een handelingsplan, worden door middel van een formulier op de hoogte gesteld op welk gebied extra hulp wordt gegeven. Vanuit de Schoolbegeleidingsdienst wordt onze begeleiding in het algemeen en de begeleiding van zorgleerlingen in het bijzonder ondersteund door een schoolbegeleider. De school heeft m.b.t. het helpen van leerlingen de doelstelling het kind zo optimaal mogelijk te begeleiden en verwijzing naar het speciaal onderwijs zo gering mogelijk te houden.Alleen als de ontwikkelingskansen van het kind ernstig belemmerd zouden worden door op onze school te blijven, wordt verwezen naar het speciaal onderwijs.