Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De leerlingen zijn in schooljaar 2020-2021 als volgt verdeeld over de verschillende groepen:
- Voorschool Juf Jannie
- Groep 1/2a Juf Ilse en juf Femke
- Groep 1/2b Juf Beike en juf Femke
- Groep 3 Juf Jennicka en juf Yesim
- Groep 4 Juf Anja en juf Linda
- Groep 5 Juf Angelique en juf Mireille
- Groep 6 Juf Madelief
- Groep 7 Juf Linda en juf Adriënne
- Groep 8 Juf Miek
Intern begeleider: Juf Angela (aanwezig op maandag, dinsdag en donderdag)
Onderwijsassistent: Meneer Daan
Coördinator vervangingen: Juf Janneke
Conciërge: Meneer Antoon
Schoolhond in opleiding: Doris
Naast de reguliere uren mogen de kinderen vanaf 3,5 jaar wekelijks maximaal 4 uur en 15 minuten extra onderwijs volgen. Deze uren worden voor 50% ingezet voor vaardigheden op het gebied van taal, lezen en rekenen. De overige 50% van de tijd wordt besteed aan vaardigheden die een beroep doen op andere talenten van kinderen. Denk hierbij aan techniek, drama, muziek, motoriek, natuur, etc. De organisatie van de extra uren staat beschreven in het beleid betreffende de flexibele onderwijstijden.
Naast de reguliere uren mogen de kinderen vanaf groep 3 wekelijks maximaal 4 uur en 15 minuten extra onderwijs volgen. Deze uren worden voor 50% ingezet voor vaardigheden op het gebied van taal, lezen en rekenen. De overige 50% van de tijd wordt besteed aan vaardigheden die een beroep doen op andere talenten van kinderen. Denk hierbij aan kunstgeschiedenis, techniek, drama, muziek, motoriek, mediawijsheid, natuur, etc. De organisatie van de extra uren staat beschreven in het beleid betreffende de flexibele onderwijstijden.
De Beiaard biedt onderwijs aan leerlingen in de leeftijd van 4 tot 13 jaar.
Er zijn echter grenzen aan die mogelijkheden:
1. Als het leerproces van een leerling zoveel aandacht van een leerkracht vraagt dat andere leerlingen in het leren belemmerd worden;
2. Als de leerling de rust en veiligheid voor andere kinderen en medewerkers verstoord;
3. Als de benodigde begeleiding te specialistisch is of de intensiviteit van de begeleiding onze capaciteit overschrijdt;
4. Als een kind zich –ondanks onze (extra) ondersteuning- onvoldoende ontwikkelt op basis van zijn/ haar capaciteiten en/ of niet gelukkig is binnen onze onderwijssetting.
In bovenstaande gevallen, zullen we samen met ouders en externe deskundigen/ zorgteam zoeken naar een (meer) passende school voor het kind. Ouders en school trekken hierin samen op.