Bron: <b>Vensters</b><br/> Aantal leerlingen (op 1 okt.): <b>56</b><br/> Respondenten: <b>47</b><br/> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/bf19eef2-eece-4ab9-8d11-1292a12e35de" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Deze grafiek toont de tevredenheidscijfers van de afgelopen drie jaar. In de grafiek staan de gemiddelde tevredenheidscijfers voor deze school en de tevredenheidscijfers van vergelijkbare scholen.
Ouderbetrokkenheid is geen doel op zich. Het dient echter wel een heel belangrijk doel. Wederzijdse betrokkenheid van ouders en school creëert namelijk optimale omstandigheden voor de ontwikkeling van en het leren door kinderen, thuis en op school.
Dit jaar hebben 84 ouders de lijst ingevuld. Dit is een hoge respons. De respons voldoet hiermee aan de vereiste en de gewenste norm. We vinden het erg belangrijk dat alle ouders hun stem laten horen. Als school zijn we heel actief geweest om ouders te wijzen op het belang van invullen. Tijdens de rapportgesprekken en kijkochtenden hebben we voor onze ouders uit een niet westerse cultuur vertaling aangeboden, zodat ook zij respons konden geven.
De ouders geven aan erg tevreden te zijn over de school. We krijgen als school van de ouders het rapportcijfer 8,6. Natuurlijk zijn we blij met deze cijfers, maar we willen er ook van leren en zien welke zaken we nog kunnen verbeteren: " Doen we de goede dingen? " en "Doen we de dingen goed?" Als school willen we graag investeren in communicatie en samenwerking met ouders en aanwezigheid van ouders bij ouderavonden en formele en informele gesprekken. Het vraagt niet alleen betrokkenheid van ouders bij school, maar eveneens van school bij ouders. Contact met elke individuele ouder over het eigen kind, waarbij het welbevinden en het leren en ontwikkelen door het kind centraal staat.