De Crijnsschool

Heikampen 3 5672 ST Nuenen

  • We dagen kinderen uit tot een actieve leerhouding. Leerlingen leren planmatig en doelgericht samen door o.a. coöperatieve werkvormen.
  • Boeken in allerlei soorten nemen een belangrijke plaats in op school. Lezen draagt enorm bij aan schoolsucces en algemene ontwikkeling!
  • Moderne digitale schoolborden, computers en laptops in elke groep dragen bij aan een rijk eigentijds leerstofaanbod

Het team

Toelichting van de school

Zoals we talenten stimuleren bij leerlingen, doen we dat ook binnen het team. We leren met en van elkaar en hebben diverse specialisten in huis: een taal- en leesspecialist, (incl. dyslexiebehandelaar) een onderwijsontwikkelaar/ict-coach, een specialist meer- en hoogbegaafdheid, een gedragsspecialist en twee collega's volgen de masteropleiding leren en innoveren. Dat blijven ons ontwikkelen door teamscholing, collegiale consultatie, het bijhouden van vakliteratuur en verdieping in de professionele competenties. De directie, intern begeleider, conciërge en administratief medewerkster zijn ondersteunend. Zij zorgen dat de leerkrachten zich kunnen richten op het uitoefenen van hun vak: goed onderwijs verzorgen.    We maken ook graag gebruik van stagiair(e)s van verschillende opleidingen. Enerzijds omdat het vak voor een groot deel in de praktijk wordt geleerd. Anderzijds omdat zij regelmatig nieuwe ideeën binnen brengen.

Vakleerkrachten op deze school

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven