Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We starten dit schooljaar met 10 groepen: groep 0/1, 1/2A, 1/2B 3,3/4, 4, 5, 6, 7 en 8. Vanaf januari 2024 zal er een vierde kleutergroep (0/1) starten
- De directeur is vier dagen ambulant.
- De leraar met managementtaken is één dag ambulant.
- De ICT-er is een halve dag vrijgesteld van lesgeven.
- Onze ondersteuningscoördinator/leercoördinator heeft in totaal drie dagen tijd om leerkrachten te ondersteunen in de begeleiding van de leerlingen en zorgroute op school vorm en inhoud te geven.
Daarnaast beschikken we gedurende de hele week over drie onderwijsassistentes (OA). De OA wordt ingezet ter ondersteuning van de leerkracht en bij het hulp bieden aan bijv. kleine groepjes leerlingen, remediërende werkzaamheden, individuele ondersteuning van leerlingen.
De leerlingen van groep 1 en 2 zijn op maandag (12.00 uur), woensdag (12.30 uur)- en vrijdagmiddag (12.00 uur) vrij.
De leerlingen van groep 3 en 4 zijn naast de woensdagmiddag ook de vrijdagmiddag vrij. Vanaf groep 5 gaan de leerlingen iedere middag naar school, behalve de woensdagmiddag.
* De school is goed in staat om vroegtijdig leer-, opgroei- en opvoedproblemen te signaleren.
* Er is een afgestemd aanbod voor leerlingen met meer dan gemiddelde intelligentie.
* Er is een afgestemd aanbod voor leerlingen met minder dan gemiddelde intelligentie.
* Er is een aanpak gericht op sociale veiligheid en voorkomen van gedragsproblemen.
* In de school zijn aangepaste werk- en instructieruimten.
* Er zijn hulpmiddelen voor de arrangementen in het basisprofiel.
* Er is een protocol medische handelingen.
* De school beschikt over een aanbod voor leerlingen met dyslexie.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Binnen onderwijsstichting 'Ieder kind telt' werken we met hybride leerwerkplekken via de "Gouden Leerroute". Dit is een speerpunt binnen onze stichting om zo goed mogelijk in de onderwijsbehoeftes van de leerlingen te voorzien.
Bij de overgang van kinderen die de basisschoolleeftijd hebben bereikt, ontvangen we vanuit de Peuterspeelzaal een overdrachtsformulier. Dit formulier wordt altijd met toestemming van ouders gedeeld met de basisschool. Mochten er omstandigheden zijn waarbij een warme overdracht noodzakelijk is, dan wordt dit ook met instemming van ouders gedaan. Uiteindelijk is het belangrijk om de overgang van Peuterspeelzaal naar basisschool zo prettig mogelijk te laten verlopen.