Marjolein Maarleveld
Directeur
Westwalstraat 49 1411 PD Naarden
Onze leerkrachten zijn - naast de kinderen - het allerbelangrijkst op onze school. Een divers team dat de ontwikkeling van uw kind voorop stelt. Met een combinatie van aandacht, optimisme en nieuwsgierigheid staan zij elke dag vol energie voor de klas.
De directie van de school bestaat uit de directeur. De directie vormt het managementteam (MT) van de school samen met twee collega’s die de taak van bouwcoördinator op zich hebben genomen (onderbouw-bovenbouw) en de Intern begeleider. Ons team bestaat uit:
- 01 directeur
- 02 bouwcoördinatoren
- 03 voltijd groepsleerkrachten
- 09 deeltijd groepsleerkrachten
- 01 vakleerkracht bewegingsonderwijs
- 01 dramadocent
- 01 specialist hoogbegaafdheid
- 00 specialist taal
- 00 specialist rekenen
- 01 ICT coördinator
- 01 intern begeleider
- 01 remedial teacher
- 01 onderwijsassistent
- 01 administratief medewerker
Van de 16 medewerkers zijn er 15 vrouw en 1 man
De Rehobothschool maakt gebruik van IPPON Personeelsdiensten voor het vervangen van leerkrachten bij verlof of ziekte. De inval leerkrachten zijn in dienst van Proceon en vallen in op verschillende scholen van Proceon.
Indien er geen inval leerkracht beschikbaar is, maken we ook wel gebruik van KeK-dagen. Dit zijn Specialisten dagprogramma’s die worden gegeven door echte vakspecialisten. KeK is het platform waar specialisten kant en klare dagprogramma’s aanbieden voor leerlingen in het onderwijs.
Sinds kort maken we ook gebruik van QRABBL. Flexibele Qrabblaars kunnen direct invallen als het nodig is
Directeur
Ons onderwijs is ingericht volgens het leerstofjaarklassensysteem. In de kleutergroepen werken we bewust met combinatiegroepen. Voor de groepen 3 t/m 8 streven we naar het in stand houden van homogene groepen. Ons onderwijs heeft een duidelijke structuur met heldere afspraken en een goede opbouw. We werken met moderne methodes en de leerstof in de diverse leerjaren is goed op elkaar afgestemd. De kwaliteit van ons onderwijs wordt periodiek en structureel vastgelegd, geëvalueerd en bijgesteld.
In bepaalde gevallen wijken wij af van het leerstofjaarklassensysteem.Op dit moment bijvoorbeeld zijn de roosters in de verschillende jaargroepen op gebied van rekenen zo op elkaar afgestemd, dat de leerlingen een ander leerstof jaarprogramma op het gebied van rekenen in een andere groep kunnen volgen. Dit kan zijn in een groep hoger of lager dan waar de leerling in zit. Scoort een leerling op alle vakgebieden hoog, dan kan het een jaargroep versnellen. De voorkeur van de school ligt bij het verbreden en verdiepen in plaats van een jaar overslaan.
Er zijn geen wettelijke afspraken over de minimale uren per week per vakgebied. Wel staat er duidelijk vastgelegd welke vakken verplicht op de basisschool aan bod komen.
Elk kind heeft recht op goed onderwijs. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, moeten die zoveel mogelijk krijgen in het regulier onderwijs. In ons onderwijs wordt rekening gehouden met verschillen tussen leerlingen wat betreft tempo, niveau en hoeveelheid. Wij vinden het belangrijk dat wij ook rekening houden met het gevoel van competentie van het kind en de relatie die het heeft met zijn of haar omgeving. Daarin zullen we ook rekening houden met de verschillen die er zijn tussen kinderen. Dit alles gebeurt in een veilige leer- en werkomgeving, waar persoonlijke aandacht en belangstelling is voor elk individueel kind. Wij hebben vanuit een positieve benadering hoge verwachtingen van de kinderen.
Om leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte nog beter te kunnen begeleiden blijft het team van de Rehobothschool zich ontwikkelen. Elk schooljaar stellen we 4 a 5 speerpunten op, onze Big Rocks, wat helpt bij onze onderwijsverbetering. Voor deze verbetering werken we met de methodiek leerKRACHT, elke dag een stukje beter!
Onze speerpunten voor het schooljaar 2024-2025 zijn:
- Op onze school voldoet het onderwijs in de basisvaardigheden aan de normen die we onszelf gesteld hebben en die van de inspectie. Dit schooljaar werken we specifiek aan het verbeteren van ons taalonderwijs.
- We hebben een passend aanbod voor (hoog)begaafden (binnen de basisondersteuning).
- Ieder jaar is er een activiteit of project dat aansluit op de UNESCO-doelen en wordt gekoppeld aan een goed doel.
- Onze leerlingen maken op een gestructureerde en doordachte manier kennis met wetenschap en techniek.
- Onze leerlingen zijn digitaal geletterd. We werken hieraan op een gestructureerde manier.
Stichting Proceon, onder wiens Bevoegd Gezag de Rehobothschool, valt gaat voor naschoolse opvang van kwaliteit. Daarom werken de diverse scholen samen met professionele kinderopvangorganisaties die de kinderen een veelzijdig programma bieden en rekening houden met de wensen en behoeften van kinderen en ouders.
De Rehobothschool heeft met de Stichting Kinderopvang Bussum, Naarden, Muiden(Muiderberg) kortweg SKBNM een convenant gesloten voor wat betreft de organisatie van de voor- en naschoolse opvang. Bij aanmelding van uw kind(eren) bij SKBNM dient u dan ook aan te geven dat uw kinderen op de Rehobothschool zit(ten). Voor meer informatie over SKBNM kunt u kijken op www.skbnm.nl