Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Voor een goede en financieel gezonde organisatie streven wij naar een gemiddelde groepsgrootte van 25 leerlingen.
De groepsgrootte is echter ook afhankelijk van de samenstelling van kinderen. Soms kiezen we bewust voor een kleinere groep.Onze leerkrachten zijn ervaren in het lesgeven aan enkelvoudige, combinatie- en stamgroepen.
Kleuters werken binnen een unit: omdat jonge kinderen soms grote ontwikkelingssprongen maken, past dit goed bij hoe zij werken.
Bij hogere groepen is het afhankelijk van het leerlingenaantal of we combinatiegroepen maken. We bekijken elke schooljaar opnieuw wat de beste groepssamenstelling is.Alle leerkrachten op onze school zijn bevoegd om alle vakken te geven. Zo krijgen ze een breed beeld van kinderen in al hun functioneren en werken we niet met vakleerkrachten. Onze leerkrachten zijn vakleerkrachten!
Ons SOP is via de website te raadplegen.
Wij werken nauw samen met een expertisecentra voor passend onderwijs.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
.
Onze school zet in op inhoudelijke en organisatorische samenwerking met andere basisscholen, met de kinderopvang en vrijetijdsbesteding. Hierdoor kunnen zoveel mogelijk activiteiten op het gebied van educatie, opvang en ontwikkeling beter op elkaaraansluiten.
We willen deze samenwerking de komende jaren uitbreiden richting een Christelijk kindcentrum (opvang van 2 tot 12-jarigen) in de binnenstad en met de KOW in Klarenbeek. Met beide partners hebben wij al een samenwerking en bieden wij een afgestemd aanbod van 2 t/m 12.
Peuters en kleuters spelen en ontwikkelen samen, er is veel contact tussen pedagogisch medewerkers en leerkrachten. We zien een meerwaarde in het vroeg signaleren van ontwikkelingsvoorsprong en ontwikkelingsachterstand bij kinderen. Daarom intensiveren we deze samenwerking de komende jaren op beide locaties.