OBS De Pôlle

Skoallestrjitte 28 9034 GL Marsum

  • Om jezelf te kunnen zijn en om te kunnen leren heb je anderen nodig. Jouw identiteit en jouw kennis ontstaat in de relatie met de anderen.
  • Schoolfoto van OBS De Pôlle
  • Schoolfoto van OBS De Pôlle

Het team

Toelichting van de school

Het team van obs De Pôlle:

  • Gaby de Vries -Dekenga: Leerkracht groep 1 en 2
  • Merel van der Velde: leerkracht groep 1 en 2
  • Cindy Bekkema: leerkracht groep 3 en 4, rekenspecialist
  • Talita Montauban: leerkracht groep 3 en 4 en 7 en 8
  • Anouk Roddenhof: leerkracht groep 5 en 6
  • Trea Feenstra: leerkracht groep 7 en 8, voorzitter MR
  • Petra Dekkinga-Huisman: intern begeleider, veiligheidscoördinator, anti-pestcoördinator, vertrouwenspersoon
  • Marko Ekas: directeur
  • Ria van der Holt: vakdocent HVO
  • Marco Zoeten: vakdocent bewegingsonderwijs
  • Andere van Dellen: vakdocent bewegingsonderwijs

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Leerkracht ziek of met verlof?

Als een collega ziek wordt, ondernemen wij de volgende stappen:

  • Er wordt eerst gekeken of de duo-leerkracht of andere leerkracht kan invallen.
  • Wanneer dit niet mogelijk is, wordt er een invaller gezocht binnen de vervangerspoule van onderwijsgroep Elan.
  • Wanneer er geen invaller beschikbaar is, worden de kinderen voor de eerste dag verdeeld over de andere groepen. Hierbij wordt rekening gehouden met het leerlingenaantal van de groep en de leeftijd van de kinderen. 
  • Als er voor de tweede dag van afwezigheid nog steeds geen vervanging is, dan zijn wij genoodzaakt de kinderen vrij te geven. De ouders worden een dag van te voren via Social Schools hierover geïnformeerd. 
  • Er wordt naar gestreefd groepen niet langer dan twee dagen naar huis te sturen. Daarna zal een andere groep thuisblijven.
  • Indien groepen thuis moeten blijven, wordt daar melding van gedaan aan het college van bestuur.

Leerkracht met verlof?

  • Er wordt gekeken of een leerkracht binnen Elan de verlofperiode kan/wil invullen.
  • Er wordt een vacature uitgezet wanneer de verlof periode niet intern kan worden ingevuld. 

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

In bovenstaande lessentabel wordt globaal weergegeven hoeveel tijd (in uren) we wekelijks besteden aan de diverse vakgebieden in groep 3 t/m 8.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Binnen onze school school beschikken we over diverse specialisten. Daarnaast maken we binnen Elan gebruik van ambulant begeleiders, orthopedagoog enz.

Mocht het zo zijn dat andere expertise nodig is, dan is er wellicht de mogelijkheid om expertise van buiten de stichting " in te laten vliegen". 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Indien expertise noodzakelijk is om leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte nog beter te kunnen begeleiden, dan is er de mogelijkheid voor onze collega's om een scholing of opleiding te volgen. 

Daarnaast hebben we de beschikking over specialisten binnen de Elan-onderwijsgroep. Graag verwijzen wij u voor meer informatie de website van Elan Onderwijsgroep.Passie, bevlogenheid en aandacht voor elk kind - waaruit blijkt dat bij Elan Onderwijsgroep?

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Algemeen:

Kleuters leren spelenderwijs. Naast het werken vanuit de kring wordt er gespeeld en gewerkt aan tafels, in de hoeken, in de speelzaal en op het schoolplein. Door de kinderen te stimuleren tot veel inbreng en betrokkenheid komen we samen tot een rijke speel- en leeromgeving. Daarbij maken we gebruik van de leerlijnen van het leerlingvolgsysteem Parnassys. Spelenderwijs komen alle ontwikkelingsgebieden voor kleuters aan bod aan de hand van verschillende thema’s.

DE ONTWIKKELINGSGEBIEDEN VAN KLEUTERS

Taal en lezen: praten en luisteren, verhalen, klanken en letters, uitbreiding van de woordenschat.

Rekenen: tellen en rekenen (meer-minder-evenveel), meten en wegen, ruimte, vormen en tijd.

Grove motoriek: sterker worden, balans, behendigheid met de bal, groepsspelen, hardlopen, oriëntatie in de ruimte.

Elke dag is er tijd ingeruimd voor bewegingsonderwijs, zowel binnen als buiten. In het speellokaal worden spel- en gymlessen gegeven.

Fijne motoriek: werken met papier, klei e.a. materialen, tekenen, verven, stempelen, het oefenen van schrijfpatronen, krabbelen en functioneel schrijven.

Sociaal en emotioneel: d.m.v. groepsactiviteiten en opdrachten leren kinderen vaardigheden hoe ze met elkaar omgaan en hoe ze rekening kunnen houden met de ander + inzet KWINK.

Wereldoriëntatie: Afhankelijk van het thema wordt er ook aandacht geschonken aan natuur, verkeer enz. We maken hierbij gebruik van diverse schoolTV-programma's.

Expressie: jonge kinderen leren zich uiten met behulp van dans, muziek, door het gebruik van verschillende materialen en door het toepassen van allerlei technieken.

Terug naar boven