Patrick Swinkels
Adjunct-directeur
Mariastraat 31 5738 AH Mariahout
We hebben een warm en gedreven team dat met passie lesgeeft en het beste uit onze kinderen haalt. We gaan voor kwaliteit! Op onze school doen mensen waar ze goed in zijn. Zo hebben we onder andere een onderwijsontwikkelaar ICT, een taalspecialist, drie gedragsspecialisten, een jonge kind specialist, een rekenspecialist, een interne zorg specialist en een specialist klassenmanagement. Als team zijn we voortdurend in ontwikkeling. We leren een leven lang, net als de kinderen voor wie we ons inzetten. Dat doen we door teamscholing, collegiale consultatie, het bijhouden van vakliteratuur, scholing in persoonlijke competenties en interesses. De directie, intern begeleiders en de conciërge zijn ondersteunend. Zij zorgen dat de leerkrachten hun volle aandacht kunnen richten op het uitoefenen van hun vak: goed onderwijs. Samen vernieuwend leren.
.
De school kan een beroep doen op de Eenbes-vervangerspool. Daarnaast heeft de school ook een eigen netwerk met vervangers voor het geval er vanuit de pool geen vervangers beschikbaar zijn.
Adjunct-directeur
De organisatie van het onderwijs
Onze school werkt volgens een leerstof jaarklassen systeem. Dit betekent dat wij alle activiteiten en leerstof geordend hebben naar 8 leerjaren. In deze 8 leerjaren onderscheiden wij een onder- en bovenbouw. De onderbouw staat voor groep 1, 2, 3 en 4. De groepen 5, 6, 7 en 8 vormen de bovenbouw. Voor de activiteiten in groep 1 en 2 en voor de basisvaardigheden in groep 3 t/m 8 wordt gekozen voor werk- en organisatievormen waarbij wij zo veel mogelijk rekening houden met verschillen tussen kinderen.
In groep 1-2 zitten de jongste kinderen, de kleuters die tussentijds instromen wanneer ze vier jaar worden en de oudste kleuters. De manier van werken, de inhoud en het programma in deze groepen varieert en verschilt in die van de andere groepen. Belangrijk is dat het programma aansluit bij de ontwikkeling van het kind.Hiervoor maken we tevens gebruik van vakdocenten die lessen en of clinics geven over een thema.
Op onze school passen wij ons aanbod en handelen af op wat de leerlingen nodig hebben. We gebruiken hiervoor de expertise en de middelen die hiervoor binnen school aanwezig zijn. Daarnaast kunnen we gebruik maken van specifieke ondersteuning uit diverse samenwerkingsverbanden. Hier zijn veel mogelijkheden waarbij op maat wordt gekeken wat nodig is als we aan onze eigen expertise niet genoeg hebben. Ondersteuning aan hoogbegaafde kinderen of kinderen met specifieke behoeften aan uitdaging maken gebruik van de PLUS-klas.
Kinderen met beperkte woordenschat en specifieke leesproblemen krijgen toegespitste ondersteuning. Sommige kinderen met een arrangement worden deels door een externe ambulante begeleider en deels door de Interne Begeleider ondersteund.