Basisschool Bernadette

Mariastraat 31 5738 AH Mariahout

  • Kennis, vaardigheden en houding vinden we belangrijk. Daarbij is er aandacht voor verschillen tussen kinderen en stemmen we daar op af.
  • De leerkracht heeft naast een leidende en aanbiedende rol ook een begeleidende rol om zo de kinderen te betrekken bij hun leerproces.
  • We willen dat de kinderen trots kunnen zijn op zichzelf, de ander en de school. Samen spelen, samen leren en samen kunnen werken.
  • Vertrouwen is er in de kinderen maar ook in het team, ouders en samenwerkingspartners. De basis hiervoor is een goede samenwerkingsrelatie.
  • Zorgen voor jezelf,elkaar en de omgeving vinden wij belangrijk. Deze verantwoordelijkheid dragen we samen. Hierin begeleiden we de kinderen.

Het team

Toelichting van de school

We hebben een warm en gedreven team dat met passie lesgeeft en het beste uit onze kinderen haalt. We gaan voor kwaliteit! Op onze school doen mensen waar ze goed in zijn. Zo hebben we onder andere een onderwijsontwikkelaar ICT, een taalspecialist, drie gedragsspecialisten, een jonge kind specialist, een rekenspecialist, een interne zorg specialist en een specialist klassenmanagement. Als team zijn we voortdurend in ontwikkeling. We leren een leven lang, net als de kinderen voor wie we ons inzetten. Dat doen we door teamscholing, collegiale consultatie, het bijhouden van vakliteratuur, scholing in persoonlijke competenties en interesses. De directie, intern begeleiders en de conciërge zijn ondersteunend. Zij zorgen dat de leerkrachten hun volle aandacht kunnen richten op het uitoefenen van hun vak: goed onderwijs. Samen vernieuwend leren.
.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

De school kan een beroep doen op de Eenbes-vervangerspool. Daarnaast heeft de school ook een eigen netwerk met vervangers voor het geval er vanuit de pool geen vervangers beschikbaar zijn.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De organisatie van het onderwijs
Onze school werkt volgens een leerstof jaarklassen systeem. Dit betekent dat wij alle activiteiten en leerstof geordend hebben naar 8 leerjaren. In deze 8 leerjaren onderscheiden wij een onder- en bovenbouw. De onderbouw staat voor groep 1, 2, 3 en 4. De groepen 5, 6, 7 en 8 vormen de bovenbouw. Voor de activiteiten in groep 1 en 2 en voor de basisvaardigheden in groep 3 t/m 8 wordt gekozen voor werk- en organisatievormen waarbij wij zo veel mogelijk rekening houden met verschillen tussen kinderen.
In groep 1-2 zitten de jongste kinderen, de kleuters die tussentijds instromen wanneer ze vier jaar worden en de oudste kleuters. De manier van werken, de inhoud en het programma in deze groepen varieert en verschilt in die van de andere groepen. Belangrijk is dat het programma aansluit bij de ontwikkeling van het kind.Hiervoor maken we tevens gebruik van vakdocenten die lessen en of clinics geven over een thema.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Op onze school passen wij ons aanbod en handelen af op wat de leerlingen nodig hebben. We gebruiken hiervoor de expertise en de middelen die hiervoor binnen school aanwezig zijn. Daarnaast kunnen we gebruik maken van specifieke ondersteuning uit diverse samenwerkingsverbanden. Hier zijn veel mogelijkheden waarbij op maat wordt gekeken wat nodig is als we aan onze eigen expertise niet genoeg hebben. Ondersteuning aan hoogbegaafde kinderen of kinderen met specifieke behoeften aan uitdaging maken gebruik van de PLUS-klas.

Kinderen met beperkte woordenschat en specifieke leesproblemen krijgen toegespitste ondersteuning. Sommige kinderen met een arrangement worden deels door een externe ambulante begeleider en deels door de Interne Begeleider ondersteund.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Terug naar boven