Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In principe gaat onze voorkeur uit naar groepen op basis van leeftijd. Echter kunnen we niet voorkomen dat combinatiegroepen gevormd worden. Dit is afhankelijk van meerdere factoren.
In de eerste twee leerjaren wordt, net als in de andere groepen, 25 uur les gegeven per week.
Alle bovenstaande vakgebieden worden aangeboden waarbij veel ruimte is voor zintuiglijke ontwikkeling en lichamelijke oefening.
Het vakgebied taal bevat onderdelen als technisch lezen, begrijpend lezen, spelling, woordenschat en taalverkenning.
Het Kompas is een reguliere basisschool. Ons onderwijs proberen wij zoveel mogelijk te laten aansluiten bij de leerbehoeften van een kind.
De Vreedzame School
Onze specialisatie ligt op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling. Leerlingen leren dat zij verantwoordelijkheid moeten dragen voor de maatschappij en de wereld om hen heen. Zij leren hoe om te gaan met conflicten en worden daarbij geholpen door leerling mediatoren. De leerlingenraad is samengesteld uit een afvaardiging van leerlingen uit de groepen 4 t/m 8 en denkt mee over schoolbrede zaken zoals spelen op het plein, gezonde school, afval verzamelen en goede doelen.
Meer- en hoogbegaafdheid
Uitdagende leerstof voor meer- en hoogbegaafde leerlingen wordt geboden d.m.v. de Eureka! maar ook vooral in de reguliere klassensetting geïntegreerd. Daarbij vormt onze visie de basis: uitgaan van de talenten van kinderen en samen ontdekken welke leerstrategie helpt om verder te komen. Door het werken met VierKeerWijzer bieden wij de leerlingen keuzemogelijkheden op het gebied van wereldoriëntatie en 21e eeuwse vaardigheden. Tijdens de basisvakken werken wij met compacten en verrijken. Verrijking zien wij vooral in uitdagende opdrachten en 'leren leren'.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.