Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Schooltijden
Meander werkt met een continurooster. Dat houdt in dat de kinderen vanaf 8:20 uur op school welkom zijn in de klas en daar blijven tot het eind van de schooldag. Elke groep luncht met de eigen leerkracht in de unit. Dat geeft voor de kinderen rust en duidelijkheid gedurende de hele schooldag. De woensdagmiddag is de hele school vrij om 12.00 uur. Bij de groepen 1 t/m 4 duurt ook op vrijdag de lesdag tot 12.00 uur.
Onderwijstijd
Dit schooljaar gaan de kinderen van de groepen 1 t/m 4 893,5 uur naar school en de kinderen in de groepen 5 t/m 8 971 uur. De groepen 1 t/m 4 hebben minimaal 3520 uur les, terwijl de groepen 5 t/m 8 minimaal 3760 uur les hebben gedurende de gehele basisschoolperiode. Maximaal gaan de kinderen 5,5 uur per dag naar school. We doen ons uiterste best om lesuitval tot een minimum te beperken.
Veiligheid is een belangrijk kwaliteitsaspect voor goed onderwijs binnen WereldKidz. Kinderen die zich fysiek en/of sociaal veilig voelen, ontwikkelen zich beter. Daarmee is veiligheid voorwaardelijk voor leren en ontwikkelen. Ook medewerkers moeten zich veilig voelen om elke dag weer met plezier en energie goed onderwijs te bieden aan leerlingen, samen met hun collega’s.
Binnen WereldKidz wordt aan de fysieke en sociale veiligheid structureel en planmatig gewerkt. Deze werkwijze staat beschreven in ons kwaliteitsbeleid. Samenwerking met externe partners zoals het samenwerkingsverband, CJG en GGD is cruciaal. Indien nodig wordt pro-actief contact gezocht. Ook investeren we tijd om de samenwerking steeds meer op elkaar af te stemmen in het belang van kinderen. Om preventief en curatief juist te handelen zijn er protocollen op WereldKidz - en schoolniveau. Het veiligheidsbeleid is daarmee een hulpmiddel om de juiste stappen te zetten. De protocollen zijn op verzoek van ouders/verzorgers in te zien op school.