Bron: <b>WMK</b><br/> Aantal leerlingen (op 1 okt.): <b>91</b><br/> Respondenten: <b>86</b><br/> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/bf19eef2-eece-4ab9-8d11-1292a12e35de" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Deze grafiek toont de tevredenheidscijfers van de afgelopen drie jaar. In de grafiek staan de gemiddelde tevredenheidscijfers voor deze school en de tevredenheidscijfers van vergelijkbare scholen.
Een goed contact tussen school en thuis is heel belangrijk. We informeren u niet alleen over alle belangrijke gebeurtenissen op school, maar ook over het wel en wee van uw kind. Wij van onze kant stellen het op prijs als ouders/verzorgers ons van belangrijke gebeurtenissen thuis op de hoogte houden. Een goede relatie en samenwerking tussen school en thuis bevordert het welbevinden van een kind.
Wij geven iedere ouder/verzorger de mogelijkheid om deze vragenlijst in te vullen. Wij hebben 3 reminder gestuurd alvorens de vragenlijst te sluiten. We krijgen terug dat meestal één van de ouders van een gezin de vragenlijst invult.
Onze ouders geven onze school een 7,8. Een cijfer om trots op te zijn. De sfeer op school wordt ruim voldoende bevonden. Zo scoren wij goed op de vraag ‘In hoeverre gaat uw kind met plezier naar school?’ en de lessen worden voldoende bevonden. Waar ouders tevreden zijn over de vakbekwaamheid van de leerkrachten, is de ‘voldoende’ voor ‘voldoende uitdaging om maximaal te ontwikkelen’ een item dat we verder willen gaan versterken door het thematisch werken en doelgericht werken middels taakkaarten. De informatievoorziening en communicatie hebben n.a.v. de vorige meting een hogere score ontvangen. Het is fijn te ervaren dat de transparantie over wat aan het ontwikkelen zijn op school gewaardeerd wordt. De ouders zijn nog niet volledig tevreden over de informatie die men van school krijgt over het kind. De tijd van gesprekken tussen de start van het schooljaar en de uitslagen na de eerste CITO toetsen vinden veel ouders te lang. Een punt waarin we volgend schooljaar door de invoering van een andere gesprekkencyclus met driehoeksgesprekken en extra informatiemomenten hopen te verbeteren. Deze verandering is mede tot stand gekomen door onze teamscholing in dalton en doordat we naast het gesprek met de MR ook met een groep ouders (ouderpanel) hierover in gesprek zijn gegaan. We hebben in de nieuwsbrieven explicieter de ontwikkelingen van het onderwijs meegenomen en dat wordt gewaardeerd geven ouders aan. Niet alleen via deze vragenlijst, maar ook via het ouderpanel, de MR en krijgen we terug via het jaarlijkse gesprek wat de bestuurder ook voert met een aantal ouders.