Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De meeste teamleden op Aventurijn zijn groepsleerkrachten. In veel groepen zijn twee leerkrachten werkzaam die ieder bepaalde dagen of dagdelen voor hun rekening nemen. Vanzelfsprekend zijn beide leerkrachten verantwoordelijk voor de groep. Zij dragen de zorg voor het welzijn van de kinderen en voor het bereiken van de doelen. Ook als blijkt dat een kind speciale begeleiding in de klas nodig heeft, zijn zij voor u, zeker in eerste instantie, het aanspreekpunt.
Op basisschool Aventurijn hebben bijna alle teamleden een eigen specialisme. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld Engels, coöperatief leren, gedrag, meerbegaafdheid, ICT en KiVa (anti pestprogramma).
Ook zijn er op school onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners aanwezig. Zij geven ondersteuning bij alle groepen en werken nauw samen met de leerkracht bij onderwijs gerelateerde activiteiten.
In de onderbouw bieden wij het onderwijs volgens de methodiek 'Kleuters in de 21e eeuw'. Bij deze methodiek draait het om thematiseren, onderzoekend leren en een betekenisvol aanbod passend bij de belevingswereld van jonge kinderen. Zie voor meer informatie ook https://tesselvanderlinde.nl/kleuters-in-de-21e-eeuw/
De leerlingen van groep 1/2 tot en met 8 krijgen 2 keer per week 45 minuten bewegingsonderwijs van een vakdocent.
Basisschool Aventurijn vindt het belangrijk dat alle kinderen het onderwijs krijgen dat zoveel mogelijk passend is bij hun eigen ontwikkeling. Zowel kinderen die meer ondersteuning nodig hebben, als kinderen die extra uitdaging nodig hebben, bieden wij een passend aanbod. Daarom werken wij op verschillende niveaus waarbij ook gebruik wordt gemaakt van verschillen en kwaliteiten die kinderen met zich meebrengen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
0
De werkwijze in onze kleutergroepen verschilt enigszins van die in de overige groepen. Zo zijn het de enige groepen, waarin kinderen van verschillende leeftijden bij elkaar in de klas zitten.
Het leren gebeurt vooral door spelen; een proces waarbij de leerkracht een stimulerende en sturende rol heeft. In de onderbouw bieden wij het onderwijs volgens de methodiek 'Kleuters in de 21e eeuw'. Bij deze methodiek draait het om thematiseren, onderzoekend leren en een betekenisvol aanbod passend bij de belevingswereld van jonge kinderen. Zie voor meer informatie ook https://tesselvanderlinde.nl/kleuters-in-de-21e-eeuw/