Basisschool Aventurijn

Raaigras 101 -d 3994 MB Houten

  • Schoolfoto van Basisschool Aventurijn
  • Schoolfoto van Basisschool Aventurijn
  • Schoolfoto van Basisschool Aventurijn
  • Schoolfoto van Basisschool Aventurijn

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Indien een leerkracht afwezig is in verband van ziekte of verlof, maakt de school gebruik van de Transvita invalpool. Deze invalpool maakt gebruik van bevoegde leerkrachten.

Mocht er geen invaller beschikbaar zijn, en zijn er intern geen vervangingsmogelijkheden, dan kan er besloten worden om de groep op te delen over de andere groepen van de school of projectonderwijs aan te bieden door een externe partij (Talentiko, Young Engineers, VR Learning Lab of Programmeerschool). Mocht dit ook niet mogelijk zijn, dan kan de directie besluiten deze groep extra vrij te geven. Ouders worden hier vooraf van op de hoogte gesteld.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De meeste teamleden op Aventurijn zijn groepsleerkrachten. In veel groepen zijn twee leerkrachten werkzaam die ieder bepaalde dagen of dagdelen voor hun rekening nemen. Vanzelfsprekend zijn beide leerkrachten verantwoordelijk voor de groep. Zij dragen de zorg voor het welzijn van de kinderen en voor het bereiken van de doelen. Ook als blijkt dat een kind speciale begeleiding in de klas nodig heeft, zijn zij voor u, zeker in eerste instantie, het aanspreekpunt.

Op basisschool Aventurijn hebben bijna alle teamleden een eigen specialisme. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld Engels, coöperatief leren, gedrag, meerbegaafdheid, ICT en KiVa (anti pestprogramma).

Ook zijn er op school onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners aanwezig. Zij geven ondersteuning bij alle groepen en werken nauw samen met de leerkracht bij onderwijs gerelateerde activiteiten.  

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In de onderbouw bieden wij het onderwijs volgens de methodiek 'Kleuters in de 21e eeuw'. Bij deze methodiek draait het om thematiseren, onderzoekend leren en een betekenisvol aanbod passend bij de belevingswereld van jonge kinderen. Zie voor meer informatie ook https://tesselvanderlinde.nl/kleuters-in-de-21e-eeuw/


Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De leerlingen van groep 1/2 tot en met 8 krijgen 2 keer per week 45 minuten bewegingsonderwijs van een vakdocent.

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Basisschool Aventurijn vindt het belangrijk dat alle kinderen het onderwijs krijgen dat zoveel mogelijk passend is bij hun eigen ontwikkeling. Zowel kinderen die meer ondersteuning nodig hebben, als kinderen die extra uitdaging nodig hebben, bieden wij een passend aanbod. Daarom werken wij op verschillende niveaus waarbij ook gebruik wordt gemaakt van verschillen en kwaliteiten die kinderen met zich meebrengen.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

0

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

De werkwijze in onze kleutergroepen verschilt enigszins van die in de overige groepen. Zo zijn het de enige groepen, waarin kinderen van verschillende leeftijden bij elkaar in de klas zitten. 

Het leren gebeurt vooral door spelen; een proces waarbij de leerkracht een stimulerende en sturende rol heeft. In de onderbouw bieden wij het onderwijs volgens de methodiek 'Kleuters in de 21e eeuw'. Bij deze methodiek draait het om thematiseren, onderzoekend leren en een betekenisvol aanbod passend bij de belevingswereld van jonge kinderen. Zie voor meer informatie ook https://tesselvanderlinde.nl/kleuters-in-de-21e-eeuw/

Terug naar boven