Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Binnen de Haarschool is er, in samenspraak met ouders, voor gekozen de schooltijd door te laten lopen tot 14.30 uur.
Hierdoor ontstaat er ruimte om een aantal keren per jaar een studiedag in te plannen, hetgeen ten goede komt van ons onderwijs . De kinderen zijn deze dag vrij.
OBS de Haarschool is een school voor regulier openbaar onderwijs.
In het kader van passend onderwijs bieden wij ondersteuning aan kinderen met dyslexie, TOS, dyscalculie, ASS, ADHD, meer- en hoogbegaafdheid en diabetes.
Om deze begeleiding zo goed mogelijk te laten verlopen maken we gebruik van de faciliteiten die het samenwerkingsverband ons biedt.
Hierbij valt te denken aan maatschappelijk werk, orthopedagoog, verpleegkundige, schoolarts, etc..
Tevens is er in school een hoogbegaafdenspecialist werkzaam, zij geeft zowel ondersteuning aan de leerkracht als aan de leerling.
Er is een Intern Begeleider aangesteld. Zij organiseert en beheert de zorg binnen de school en ondersteunt de leerkracht waar nodig.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.