Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Sterrenschool bestaat uit 6 groepen.
Groep 1/2 A
Groep 1/2 B
Groep 3
Groep 4
Groep 5/6
Groep 7/8We hebben kleinschalige groepen waardoor de aandacht en betrokkenheid van de leerkracht bij de kinderen hoog is.
Vormingsonderwijs
Onze school is een openbare school. In de wet staat dat op onze school lessen vormingsonderwijs kunnen worden gegeven als ouders daarom vragen (www.vormingsonderwijs.nl). Dit valt niet onder de verantwoordelijkheid van de school. Echter besteden we wel aandacht aan diverse godsdiensten en levensbeschouwingen binnen de thema's van IPC.
Het onderwijs in de groepen 1 en 2 wordt geïntegreerd aangeboden aan de hand van de methode IPC. Thematisch en spelenderwijs komen de leerlingen in aanmerking met de verschillende vakgebieden: taal, rekenen, motoriek en sociaal-emotionele ontwikkeling. De vorderingen houden we bij aan de hand van leerlijnen, zoals beschreven in ons leerlingvolgsysteem van IEP.
De ochtend staat in het teken van kennisoverdracht binnen de basisvakken rekenen en taal.
De middag staat in het teken van een geïntegreerd programma (IPC) gericht op basisvaardigheden. Daarbij is sprake van een combinatie van aardrijkskunde, geschiedenis en natuur, maar ook aan de creatieve vakken wordt gewerkt. Er is ruimte voor tuinieren en theater. Voor toneel hebben we een vakdocent. Dit geldt ook voor de gymnastiek.
Op de Sterrenschool worden leerlingen met en zonder specifieke onderwijsbehoefte aangemeld.
We proberen zo veel mogelijk differentiatie in ons onderwijs aan te bieden zodat alle kinderen profiteren van het geboden onderwijs.
Elke leerling is dan ook welkom op onze school zolang wij kunnen voorzien in de behoefte van deze leerling.
Er kan besloten worden externe deskundigen in te schakelen om een mogelijke hulpvraag duidelijk te krijgen.
We zullen daarna bekijken of mogelijke hulp passend is en binnen de Sterrenschool gegeven kan worden.Indien een leerling op een peuterspeelzaal heeft gezeten, maken we gebruik van de overdracht om aan te sluiten bij de ontwikkelingsbehoefte van deze leerling.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Komend schooljaar schrijven wij beleid op begaafde leerlingen
De Sterrenschool werkt toe naar de vorming van een kindcentrum. Binnen het kindcentrum zijn een peuterschool (Kleine sterren) en een BSO aanwezig. Met elkaar wordt gewerkt aan een eenduidig aanbod.