Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Er wordt gedifferentieerd instructie geboden, dit op minimaal 3 niveaus. We hebben op gestructureerde tijden een 'plusklas' voor de kinderen vanaf de groepen 4 die in de toetsen en/of in de groep hebben getoond extra verdieping en verrijking nodig te hebben. Kinderen die extra zorg aan de 'onderkant' behoeven, werken met verlengde instructie, zoveel mogelijk met leeftijdgenootjes, op 'eigen niveau'.
Verder wordt zoveel mogelijk gedaan om alle kinderen dát onderwijs te bieden dat bij hen past.Kinderen met een eigen leerlijn zijn ook te vinden in de groep. Er wordt steeds overwogen wat we extra voor het kind kunnen doen. Uitgangspunt is dat het kind dat thuisnabijheid nodig heeft verwezenlijkt kan worden. Indien er meer nodig is en de school wordt handelingsverlegen, zal de school na alle inspanning aangeven om voor een andere vorm van (speciaal) basisonderwijs voor het kind te zoeken. De ouders worden in dit traject intensief betrokken.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De Hubertusschool zal altijd overwegen door intern te bespreken waar de behoefte ligt voor hun leerlingen die een specialistische begeleiding nodig hebben. Indien de informatie er is zullen we binnen onze middelen gaan afstemmen.
School heeft goede contacten met de peuterspeelzaal, die weliswaar niet tot dezelfde stichting behoort, maar in hetzelfde gebouw als school werkt. Er is een goede samenwerking en structureel gepland overleg.
Projecten worden, waar mogelijk, gezamenlijk met de groepen 1/2 uitgevoerd, waarbij ook uitgebreid aandacht geschonken wordt aan het onderwijskundige aspect. Met projecten kunt u denken aan diverse feesten die we op school vieren, maar ook thema's die we samen oppakken (bijvoorbeeld: Vervoer, familie, boerderij, etc.)