Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Door niet te organiseren in jaargroepen maar in stamgroepen met leerlingen uit verschillende leerjaren willen wij de samenwerking en de sociale-emotionele ontwikkeling van kinderen stimuleren. We bootsen de maatschappij in het klein na, waarin leerlingen verschillende rollen vervullen. Zo zullen ze bijvoorbeeld een keer de jongste zijn en een keer de oudste. Ze leren meer kinderen kennen en kunnen van en met elkaar leren.Binnen iedere stamgroep werken leerkrachten samen. Samen zijn zij verantwoordelijk voor het onderwijs binnen deze stamgroep. Ze bereiden samen voor, verzorgen samen de lessen, evalueren en houden leerlingbesprekingen. Dit noemen wij co-teaching.
In de onderbouw werken ervaringsgericht en vanuit de belevingswereld van de leerlingen aan verschillende vakgebieden. De leerlingen werken en spelen in een rijke leeromgeving in de school en buiten. Naast de taalontwikkeling, motorische ontwikkeling en rekenontwikkeling wordt er ook veel aandacht besteed aan de sociaal-emotionele ontwikkeling. Wij bieden vanaf leerjaar 1 Engels aan.
In de onderbouw werken ervaringsgericht en vanuit de belevingswereld van de leerlingen aan verschillende vakgebieden. De leerlingen werken en spelen in een rijke leeromgeving in de school en buiten. Naast de taalontwikkeling, motorische ontwikkeling en rekenontwikkeling wordt er ook veel aandacht besteed aan de sociaal-emotionele ontwikkeling. Wij bieden vanaf leerjaar 1 Engels aan.