Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We hebben de volgende spcialismes in huis:
taal-leesspecialist,
Interne begeleider,
Rekenspecialist,
Specialist dyslexie,
Coördinator Vreedzame School.
BHV-ers
Master Sen Gedragsspecialisten
Verkeerscoördinator.
Net zoals bij de onderwijstijd in de groepen 3 tot en met 8 is het bovenstaande een richtlijn.
Als we uitgaan van de onderwijsbehoeften van de leerlingen zal de ene week wellicht meer aan een vak besteed worden dan de andere week.
Ten allen tijden is het doel om het onderwijsprogramma van de school te volgen, zodat de leerlingen voldoende tijd hebben zich de lesstof eigen te maken.
De Frans Postmaschool is een erkende Vreedzame school. Zij biedt veel ondersteuningen aan kinderen met sociaal-emotionele problemen en problemen met sociale vaardigheden.
Tevens biedt zij specifieke ondersteuning aan kinderen met lees-taal- en rekenproblematieken, aansluitend op het basisaanbod van de school. Voor specifieke begeleiding werken wij samen met onze collega's binnen onderwijsstichting MOVARE en wanneer nodig met externe professionals.
Er is een leescoördinator op school en een leerkracht gaat zich als rekencoördinator ontwikkelen.
Onze uitdaging ligt bij de begeleiding van de ontwikkeling van kinderen met licht autisme en ADHD. Op het gebied van kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong, willen wij ons verder specialiseren.
We werken met een “schakelklas”, waar veel aandacht is voor rekenaanbod, waaronder automatisering. Er is overleg en afstemming tussen de groepen onderling op inhoudelijk en praktisch gebied. Tevens is in onze rekenmethode de automatisering goed opgenomen. Er wordt, waar mogelijk en wenselijk, gebruik gemaakt van elkaars aanbod en het kan voorkomen dat kinderen voor een deel van het programma een andere groep bezoeken. Ook worden de spellen van "Met sprongen vooruit" ingezet.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het is onze ambitie om zoveel als mogelijk passend onderwijs te bieden aan onze leerlingen. Daarbij gaan wij uit van onze jaargroepen, maar passen in overleg met ouders het aanbod aan wanneer dit nodig is. Daarbij maken wij gebruik van de expertise van onze eigen collega's, maar wanneer ook nodig van externe specialisten. Wij trachten het handelingsrepertoire van onze groepsleerkrachten te vergroten, maar zullen in de praktijk ook tegen onmogelijkheden aanlopen.
De Frans Postmaschool is sinds schooljaar 2015-2016 een VVE school. VVE-thuis wordt samen met de Peuterspeelzaal de Ukkepukkehut ingevoerd.
Het beleid t.a.v. VVE-thuis en ouderbetrokkenheid is in ontwikkeling