Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Wat houdt het continurooster in:
- Om 08.30 uur starten de lessen, om 14.30 uur is de lesdag afgelopen.
- In de ochtend is er een kwartier pauze. Rond het middaguur hebben de kinderen 30 minuten pauze waarin er met de kinderen gegeten wordt en naar buiten wordt gegaan.
- De leerkrachten zijn gedurende de hele dag verantwoordelijk voor de kinderen. De volledige dag is lestijd.
- De leerkracht eet met de eigen groep kinderen. De kleuters krijgen ondersteuning van een overblijfkracht.
- Leerlingen nemen zelf fruit, een gezonde lunch & drinken mee naar school.
- De onderbouw voegt aan de pauze meteen de buitenspeeltijd toe die voor onderbouwkinderen geldt. Hierdoor is er voor de onderbouwkinderen, voor het gevoel, een langere pauze.
- Startende kleuters die niet een hele dag volhouden hebben altijd de mogelijkheid om na 12.00 uur naar huis te gaan.
- Op woensdag start de school om 08.30 uur en is om 12.30 uur uit.
- Leerkrachten zijn onder lestijden niet bereikbaar.
Bij het opstellen van het sociaal veiligheidsplan is gekeken naar alle aspecten die naar onze beleving onder sociale veiligheid gerangschikt kunnen worden. Wij vinden het belangrijk zorg te dragen voor een veilig leef- en leerklimaat. Veiligheid is een basisvoorwaarde om te leren. Pas dan zijn kinderen in staat zich sociaal enemotioneel goed te ontwikkelen. Wij denken bij veiligheid in de school niet alleen aan onze leerlingen, maar zijn van mening dat alle bij de schoolorganisatie betrokkenen, zich veilig moeten voelen. Dit geldt dus ook voor het team, onderwijsondersteunend personeel en de ouders. We beschrijven in het sociale veiligheidsbeleid de werkwijze(n) en maatregelen, die wij op schoolniveau inzetten om onze gestelde doelen te bereiken. Veel afspraken zijn vastgelegd in zogenaamde protocollen en kwaliteitskaarten, die op school aanwezig zijn. Waar dit van toepassing is, wordt hiernaar verwezen. Ook opbestuursniveau liggen veel afspraken vast omtrent sociale- en fysieke veiligheid, geldend voor alle onder haar bestuur ressorterende scholen. In de bijlagen wordt verwezen naar deze beleidsstukken.