Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepen schooljaar 2023-2024
Groep 1a
Nienke Spijker
Jessica van Die
Groep 1b
Renate Brederode
Linda Altena
Groep 2
Janneke van der Kolk
Linda Altena
Groep 3
Nathanaël Boonstra
Groep 4a
Marjan Klifman
Janine van Dijk
Groep 4b
Thijs Nijman
Groep 5
Wilma Huisjes
Janine Mink
Groep 6
Alida Jurjens
Alie Lomulder
Mieke Helder
Groep 7
Ria Meinen
Janine Mink
Groep 8
Gert Hamberg
Carlinda Polak
Coördinatoren/specialisten
Directie: Annelies Overweg-Brink
Intern begeleider onderbouw: Carlinda Polak
Intern begeleider bovenbouw: Janine van Dijk
Gedragsspecialist: Wilma Huisjes
Kanjercoördinator: Mieke Helder en Wilma Huisjes
Coördinator ICT: Gert Hamberg & Alie Lomulder
Coördinator Wetenschap & Techniek: Gert Hamberg
Begaafdheidsspecialist: Alida Jurjens
Rekencoördinator: Ria Meinen
Jonge kindspecialist: Janneke van der Kolk en Linda Altena
Contactpersoon: Janine van Dijk
Onderwijsassistent
Ciska Gubler
Jorien van Dijk
Leerkrachtondersteuner
Rob Scholten
Vakdocent gymnastiek
Onze lessen gymnastiek worden verzorgd door Thijs Kremer, hij is een vakdocent van SportService Hardenberg.
Op de Vlinder wordt geprobeerd om zo goed mogelijk onderwijs te geven aan alle kinderen. Ook aan kinderen met speciale onderwijsbehoeften. Er wordt in dat geval samen met de intern begeleider en ouders gekeken welke zorg het kind nodig heeft en op welke manier dit gerealiseerd kan worden op de Vlinder. De orthopedagoog die verbonden is aan Chrono speelt daarbij een belangrijke rol. Verder kan er een beroep gedaan worden op verschillende specialisten en wordt er nauw samengewerkt met de GGD en Samen Doen. Ouders zien we daarbij als partners, waarmee we graag nauw samenwerken en waarmee we samen op zoek gaan naar mogelijkheden.
Soms lukt het niet om het kind te geven wat het nodig heeft en lopen we tegen grenzen aan. In dat geval gaan we samen met ouders op zoek naar een passende oplossing.
Er is op de Vlinder ervaring opgedaan op het gebied van taal- en spraakstoornissen, slechthorende en slechtziende kinderen, kinderen met een beneden gemiddelde intelligentie, taal-, lees- en rekenproblemen en gedragsproblemen. We beschikken in ons team over expertise gericht op gedrag, rekenen en meer- en hoogbegaafdheid.
Daarnaast zijn er kinderen met een niet Nederlandse achtergrond voor wie het Nederlands de tweede taal (NT2) is. Eén ochtend per week komt er een leerkracht om deze kinderen te begeleiden en haar kennis te delen met de leerkrachten. De aangeboden stof wordt twee keer per week door een onderwijsassistent herhaald.
Inmiddels hebben alle leerkrachten twee cursussen gevolgd om NT2 leerlingen beter te kunnen begrijpen en begeleiden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De extra ondersteuning in onze school richt zich op:
- Dyslexiebegeleiding
- Logopedie
- NT2- begeleiding
- Begeleiding TOS leerlingen
- Begeleiding meer-hoogbegaafdheid
- Individuele gesprekken gericht op welbevinden
- Begeleiding bij gedragsproblemen
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.