Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Voor een overzicht van onze teamleden verwijs ik graag naar onze website www.deglundering.nl
Op onze school werken we in clusters. Vanuit deze clusters gaan we groepsdoorbrekend werken om o.a. nog meer tegemoet te komen aan de niveauverschillen van de leerlingen.
Onze school houdt bij het groeperen van leerlingen rekening met:
- didactische onderwijsbehoeften
- pedagogische onderwijsbehoeften
- leerstijlen
- compenserende en belemmerende factoren
Gedurende het proces van groeperen neemt de dialoog met ouders een zeer belangrijke plaats in. We zoeken heel graag de verbinding met elkaar. Dit doen we o.a. door het voeren van 3-hoeks gesprekken (gesprekken met ouders - leerling en leerkracht).
Groep 1-2
In het onderwijs aan de jongste kinderen worden veel activiteiten in elkaar verweven. We werken met thema's waarin taal- en rekenactiviteiten worden gegoten alsmede spelsituaties. Er wordt veel doelgericht in themahoeken gewerkt en de leerlingen hebben een steeds grotere inbreng. De leerkrachten volgen de leerlingen door middel van ontwikkelingslijnen. Deze worden periodiek besproken met de ouders en vormen ook een onderdeel in de overdracht van de peuters en kleuters.
Vanaf groep twee wordt er meer expliciet gewerkt aan de overstap naar groep 3.
We hebben afgelopen jaar extra geïnvesteerd in ons leesonderwijs en de rekenontwikkeling, dit zetten we komend jaar voort. Het technisch en begrijpend lezen heeft/krijgt een doorgaande lijn binnen de school.
Het schoolondersteuningsprofiel is op te vragen bij de directie van de school.
Ruimte voor ieders talent.
Dit betekent dat we ruimte bieden aan kwaliteiten en talenten. Belemmeringen zijn niet leidend, er wordt wel rekening mee gehouden. Leerlingen mogen zichzelf zijn, mogen anders zijn en anders leren. Samen met de leerling en zijn ouders gaan de leerkrachten op zoek naar mogelijkheden om het onderwijs zo optimaal mogelijk in te richten. Dit alles in een transparante omgeving. Wij streven naar uitstroomniveaus die passen bij de leerling.
Om het onderwijs op een hoger niveau te tillen is het team voortdurend bezig met professionalisering. Zowel op teamniveau als op individueel niveau wordt er gewerkt aan kwaliteitsverbetering.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
.
Doorgaande lijn; een ononderbroken ontwikkeling binnen het KC.
Onze school is een kindcentrum. We streven naar een ononderbroken ontwikkeling van kinderen. Om die reden wordt er intensief samengewerkt met Hoera kindercentra. Deze samenwerking wordt voortdurend bijgesteld en afgestemd op de veranderende omgeving. Uitgangspunt blijft het kind met zijn behoeften. Ouders zijn voor ons educatieve partners, welke actief betrokken worden. De leerling wordt eigenaar gemaakt van zijn eigen ontwikkelingsproces door hem/haar te betrekken in gesprekken. Op dit moment is er sprake van duaal leiderschap binnen ons kindcentrum. Het kindcentrum wordt vanuit Hoera aangestuurd door Kim Hansen, waarbij de dagelijkse leiding bij Roxane Schmitz ligt en Jeroen Lendfers stuurt het kindcentrum aan vanuit het onderwijs.
Ons VVE beleid is continu in ontwikkeling en voldoet aan de landelijke eisen.