Kindcentrum De Glundering

Ringoven 5 6081 GR Haelen

De active floor wordt ingezet om meer bewegend te leren toe te kunnen passen.

Het team

Toelichting van de school

Het team werkt samen in clusters. Ieder cluster heeft een clustercoördinator. Dat betekent dat we samen onderwijs maken en dat we verantwoordelijk zijn voor een grotere groep leerlingen dan alleen de groep. Het team blijft zich elke dag ontwikkelen om het juiste te blijven doen voor uw kind. We hebben een relatief jong team, maar met veel passie voor het vak en de ontwikkeling. De talenten die we hebben in ons team proberen we in te zetten om het uiteindelijk voor de leerling nog beter te doen. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Onder verlof verstaan we hier het verlof waar leerkrachten recht op hebben volgens de CAO primair onderwijs.

Als een leerkracht zich ziek meldt gaat de schoolleiding op zoek naar vervanging. Dit doen we via de zogenaamde vervangerspool. Wel hebben we afgesproken dat de eerste ziektedag van een groep altijd opgevangen wordt. Kan er dus geen vervanger gevonden worden, zullen we dit de eerste ziektedag intern oplossen door iemand in te zetten die op dat moment andere taken uitvoert of door de groep op te splitsen over andere groepen. Mocht er de tweede dag nog geen vervanger beschikbaar zijn, is de kans groot dat de groep thuis moet blijven. Mocht dit langer duren, zullen we niet steeds dezelfde groep thuis laten. We zullen dit dan verspreiden over meerdere groepen. Dit heeft niet onze voorkeur, maar de andere taken zullen ook uitgevoerd moeten worden. 


Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Voor een overzicht van onze teamleden verwijs ik graag naar onze website www.deglundering.nl

Op onze school werken we in clusters. Vanuit deze clusters gaan we groepsdoorbrekend werken om o.a. nog meer tegemoet te komen aan de niveauverschillen van de leerlingen. 

Onze school houdt bij het groeperen van leerlingen rekening met:

  • didactische onderwijsbehoeften
  • pedagogische onderwijsbehoeften
  • leerstijlen
  • compenserende en belemmerende factoren

Gedurende het proces van groeperen neemt de dialoog met ouders een zeer belangrijke plaats in. We zoeken heel graag de verbinding met elkaar. Dit doen we o.a. door het voeren van 3-hoeks gesprekken (gesprekken met ouders - leerling en leerkracht).


Klasindeling

  • Combinatiegroepen
  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Groep 1-2

In het onderwijs aan de jongste kinderen worden veel activiteiten in elkaar verweven. We werken met thema's waarin taal- en rekenactiviteiten worden gegoten alsmede spelsituaties. Er wordt veel doelgericht in themahoeken gewerkt en de leerlingen hebben een steeds grotere inbreng. De leerkrachten volgen de leerlingen door middel van ontwikkelingslijnen. Deze worden periodiek besproken met de ouders en vormen ook een onderdeel in de overdracht van de peuters en kleuters.  

Vanaf groep twee wordt er meer expliciet gewerkt aan de overstap naar groep 3.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

We hebben afgelopen jaar extra geïnvesteerd in ons leesonderwijs en de rekenontwikkeling, dit zetten we komend jaar voort. Het technisch en begrijpend lezen heeft/krijgt een doorgaande lijn binnen de school. 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Het schoolondersteuningsprofiel is op te vragen bij de directie van de school. 

Ruimte voor ieders talent.

Dit betekent dat we ruimte bieden aan kwaliteiten en talenten. Belemmeringen zijn niet leidend, er wordt wel rekening mee gehouden. Leerlingen mogen zichzelf zijn, mogen anders zijn en anders leren. Samen met de leerling en zijn ouders gaan de leerkrachten op zoek naar mogelijkheden om het onderwijs zo optimaal mogelijk in te richten. Dit alles in een transparante omgeving. Wij streven naar uitstroomniveaus die passen bij de leerling.

Om het onderwijs op een hoger niveau te tillen is het team voortdurend bezig met professionalisering. Zowel op teamniveau als op individueel niveau wordt er gewerkt aan kwaliteitsverbetering.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Doorgaande lijn; een ononderbroken ontwikkeling binnen het KC.

Onze school is een kindcentrum. We streven naar een ononderbroken ontwikkeling van kinderen. Om die reden wordt er intensief samengewerkt met Hoera kindercentra. Deze samenwerking wordt voortdurend bijgesteld en afgestemd op de veranderende omgeving. Uitgangspunt blijft het kind met zijn behoeften. Ouders zijn voor ons educatieve partners, welke actief betrokken worden. De leerling wordt eigenaar gemaakt van zijn eigen ontwikkelingsproces door hem/haar te betrekken in gesprekken. Op dit moment is er sprake van duaal leiderschap binnen ons kindcentrum. Het kindcentrum wordt vanuit Hoera aangestuurd door Kim Hansen, waarbij de dagelijkse leiding bij Roxane Schmitz ligt en Jeroen Lendfers stuurt het kindcentrum aan vanuit het onderwijs. 

Ons VVE beleid is continu in ontwikkeling en voldoet aan de landelijke eisen.

Terug naar boven