Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze organisatie.
We werken in basisgroepen, jaargroepen en groepsdoorbrekend.
De basisgroep is samengesteld uit twee jaargroepen. Leerlingen starten en eindigen de dag in de basisgroep, waarbij welbevinden, saamhorigheid, zorg voor elkaar en sociale vaardigheden aandacht krijgen. Denk hierbij aan: wie ben je, wat kun je al, wat wil je (leren), hoe help je, hoe gedraag jij je, samen ervoor gaan, je bent niet alleen op de wereld. Ook worden in de basisgroep verjaardagen gevierd.
Leerlingen krijgen instructies van de basisvakken in de jaargroep of in een instructiegroep passend bij hun niveau.
's Middags werken we thematisch en groepsdoorbroken. We werken aan diverse doelen vanuit oriëntatie op jezelf en de wereld (O.J.W.).
In de ochtend worden vooral de basisvakken (taal, rekenen en lezen) aangeboden. Dit gebeurt in de jaargroepen. 's Middags wordt er thematisch gewerkt. Dit gebeurt in de basisgroepen en groepsdoorbroken.
Binnen onze school geven wij klassikale instructies op de (basis)vakken, waarbinnen wij diverse niveaugroepen bedienen. Denk hierbij aan een verlengde instructie of een uitdagende opdracht. De school volgt alle leerlingen in hun ontwikkeling en waar nodig stuurt de leerkracht bij.
Voor de meeste leerlingen geldt dat zij zich binnen de basisondersteuning van onze school optimaal kunnen ontwikkelen. Soms heeft een leerkracht ondersteuning nodig om de passende begeleiding te kunnen bieden aan een leerling. In zo'n geval wordt de intern-begeleider betrokken.
In een aantal gevallen lukt het de school niet alleen om de leerling de passende begeleiding te bieden die hij/zij nodig heeft. We kunnen dan gebruik maken van de expertise van het samenwerkingsverband Oost Achterhoek, waar onder andere een extern begeleider en een orthopedagoog in dienst zijn.
De school zal altijd samen met u bespreken wat de beste aanpak is om uw kind zo optimaal mogelijk te ontwikkelen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.