Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken goed samen met onze buren!
In de Brede School Schuttersplein is ook de Cirkel is gehuisvest (een school voor ZML), Syndion (een organisatie voor dagopvang van kinderen) en SKG (buitenschoolse opvang). We werken goed samen met onze buren!
In locatie Goudoever is de Voorschool gevestigd, de peuterspeelzaal van SKG.
Binnen de groepen 1-2 gaan we zeer zorgvuldig om met de tijd. Vanzelfsprekend is er tijd voor het spelen, want spelen is leren. Maar SAmen Onderweg biedt ook bewust activiteiten aan die de taal- en rekenvoorwaarden stimuleren. Verder is woordenschat een speerpunt binnen de gehele school, maar zeker bij groep 1-2. Woordenschat komt iedere dag aan de orde.
Samen Onderweg voldoet vanzelfsprekend aan de wettelijkse eisen rondom de onderwijstijd. Dat betekent dat we het wettelijk aantal uren voor de onder- en bovenbouw benutten.
Samen Onderweg besteedt veel lestijd aan de basisvakken: lezen, taal en rekenen/wiskunde. Deze vakken zijn belangrijk om uiteindelijk op passend VO niveau uit te kunnen stromen.
Vanzelfsprekend is persoonsvorming belangrijk, vandaar dat er ook ruim tijd wordt gemaakt voor expressie, wereldoriëntatie, cultuur en beweging.
Samen Onderweg is een brede zorgschool, maar niet inclusief We kijken hoeveel zorgleerlingen er al in de groep zitten, de groepsgrootte en de ervaring van de leerkracht. De beslissing over grenzen aan zorg wordt door de directie genomen
Meer- en minder begaafdheid
We geven passend onderwijs aan alle kinderen, waarbij we differentiëren in drie niveaus binnen de groep. Een RT’er en onderwijsassistenten zorgen voor de ondersteuning door. We hebben een aanbod voor meer begaafde leerlingen.Gedragsproblematiek
Er zijn voorwaarden voor de toelating van leerlingen met gedragsproblematiek. Veiligheid moet gegarandeerd zijn voor de leerling, groep en medewerker.Fysieke beperking
Locatie Schuttersplein beschikt over alle faciliteiten (o.a. lift) voor kinderen met een rolstoel. Locatie Goudoever is gelijkvloers, maar de ingangen en gemeenschapsruimte zijn moeilijk bereikbaar met rolstoel. Er is geen invalidentoilet aanwezig.Dyslexie
We volgen het protocol voor leesproblemen /dyslexie. We ondersteunen kinderen met (vermoedelijke) dyslexie met BOUW! en indien nodig Kurzweil. We hebben ervaring met leerlingen met taal/spraakstoornissen.Samenwerking
Wij zien ouders als educatieve partners. Het partnerschap is de basis is voor een gedeelde verantwoordelijkheid. We werken samen met veel instanties, waarbij de Intern Begeleider SOw vertegenwoordigt. De schoolmaatschappelijk werker heeft de regierol bij niet schoolse problematiek We streven naar één casemanager bij één plan/ één gezin/ één kind. Mocht de kennis niet binnen de zorgpartners aanwezig zijn, dan zoeken we extern naar deskundigheid.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Een medewerker is gestart met een opleiding voor meer- en hoogbegaafdheid.
Een medewerker wil starten met een opleiding voor NT2.
Een medewerker wil starten met een opleiding als gedragsspecialist.
De Voorschool Goudoever is een samenwerkingsverband tussen Samen Onderweg en SKG. De focus ligt op taalontwikkeling.