Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Indeling schooljaar 2023-2024
Groep Leerkracht
Unit 1 t/m 41/2 Juf Martine en juf Myriam
3/4 Juf Miranda en juf Silvia
Onderwijsassistent juf Martine en juf Lara
Pedagogisch medewerker groep 1&2 juf Germa
Unit 5 t/m 85/6 Juf Lisette en meneer Leslie
7/8 Juf Yvet en Meneer Nordin (Onderwijs assistent en groepsleerkracht in opleiding, afstudeerfase)Vakleerkracht wetenschap & techniek en ICT juf Tamara
Vakleerkracht gym meneer CharbelOverig personeel
Directeur Anja Brinkhuis
Intern begeleider Ariane Fallaux
Administratie Melina Morshuis
Conciërge Meneer Curry
Ict'er Erik NienhuisActiviteitencoördinator
Juf RashidaVerder is de school opleidingsschool voor onderwijsassistenten en leerkrachten.
Op onze website, www.debroekheurne.nl, vindt u meer informatie en foto's van het personeel en de groepen.
Activiteiten worden in de kleuterbouw zoveel mogelijk aan elkaar gekoppeld en spelenderwijs thematisch aangeboden.
In de ochtend bieden we de kernvakken taal, lezen en rekenen aan. In de middag de vakken: aardrijkskunde, geschiedenis, wetenschap en techniek, ICT, burgerschap en de creatieve vakken. Deze vakken worden geïntegreerd met elkaar aangeboden waarbij taal(begrip) een belangrijke pijler is.
Op basis van ondersteuningsbehoeften van het kind en de mogelijkheden binnen onze school wordt in overleg bepaald of wij als school aan de ondersteuningsbehoefte, al dan niet met een aanvullend arrangement, kunnen voldoen, zodat per kind bekeken kan worden of zijn/haar ondersteuningsbehoefte gerealiseerd kan worden. We willen steeds inclusiever worden. Middels leren van en met elkaar, ook met externen, wordt onze expertise steeds groter. Ondanks al onze voorzieningen en inspanningen lukt het ons nu nog niet altijd om een match te maken tussen wat uw kind nodig heeft en wat wij kunnen bieden. In deze gevallen is dat aanleiding voor het zoeken van passend onderwijs op een andere school. De huidige school zal dan – in samenspraak met het SPOE en in overleg met ouders – stappen zetten om een school te vinden waar dat passend onderwijs wel geboden kan worden. Ouders kunnen, wanneer ze het niet eens zijn met de door de school aangegeven noodzakelijke maatregelen, gebruik maken van hun rechten m.b.t. informatie, advies, bezwaar en beroep.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school is continu bezig zich te verbeteren en om het aanbod te vergroten of te versterken met als doel nog inclusiever te zijn.
Zie hiervoor ook het jaarplan van de school.- Ondersteuning LesTof, versterken van ons didactisch handelen en professionele cultuur.
- Werken in units.
- Taal, vak-geïntegreerd aanbieden, zaakvakken integreren met elkaar, thematisch werken
- Omgeving aanpassen; de vide inrichten als leeromgeving bieb, ICT en W&T.
- samenwerking met EVE voortzetten , Ergotherapie, praktijk in school voor prikkelverwerking en executieve functies.
- Rots en water trainingen aanbieden door eigen vakleerkracht bewegingsonderwijs
- Kies trainingen aanbieden door eigen leerkracht in samenwerking met wijkcoach.
- PBS verder implementeren
In Enschede zijn kleutergroepen met meer dan 75% kinderen met VVE-indicatie. Voor deze groepen wordt vanuit de OAB-middelen extra inzet van pedagogisch medewerkers bekostigd. Dat geldt ook voor obs de Broekheurne.
Bij ons is een pedagogisch medewerker, Juf Germa van de Peuterpost/Humankind, een dag per week bij ons werkzaam. De inzet van een pedagogisch medewerker kan ervoor zorgen dat de overstap van de peuterspeelzaal, voor kind en ouders, naar de basisschool wat kleiner en minder spannend is. Verder zijn de lijntjes met de Peuterspeelzaal hierdoor nog korter en kunnen we goed de ontwikkeling van het jonge kind blijven volgen.