Basisschool De Flint

Markeweg 10 9454 PM Ekehaar

  • Schoolfoto van Basisschool De Flint
  • Schoolfoto van Basisschool De Flint
  • Schoolfoto van Basisschool De Flint
  • Schoolfoto van Basisschool De Flint
  • Schoolfoto van Basisschool De Flint

Het team

Toelichting van de school

De kwaliteit van onderwijs valt of staat met goede leerkrachten. De Flint beschikt over een enthousiast en professioneel team. Waarbij we een goede verdeling hebben tussen startende leerkrachten en ervaren leerkrachten. 
Als school hebben we een stabiele beschikking over voldoende fte's. We werken met drie groepen, waarbij de meeste groepen gedraaid worden door twee leerkrachten.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Soms moet vervanging van leerkrachten geregeld worden, bijvoorbeeld bij ziekte of als een leerkracht verlof heeft aangevraagd voor studie of andere bezigheden. De groepsleerkracht kan vervangen worden door een andere leerkracht van de school, door een leerkracht uit de vervangerspool van Stichting PrimAH of door een externe invaller. Hiervoor maken we gebruik van de diensten van SLIM Personeelsbemiddeling.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij werken met een enthousiast onderwijsteam, dat bestaat uit 4 vaste groepsleerkrachten. Onze leerlingen zijn onderverdeeld in 3 combinatiegroepen. De onderbouw; Groep 1/2/3, de middenbouw; Groep (3)/4/5 en de bovenbouw; Groep 6/7/8.  Naast de vaste groepsleerkrachten zijn er ook vakleerkrachten aan de school verbonden. De leerlingen hebben twee keer per week bewegingsonderwijs. Een gymles wordt verzorgd door de vakleerkracht. De andere gymles wordt gegeven door één van de groepsleerkrachten. De vakleerkracht bewegingsonderwijs stemt het onderwijsaanbod af met de groepsleerkrachten. Tijdens de lessen bewegingsonderwijs maken de leerlingen kennis met een zo breed mogelijk aanbod aan sporten. Naast de reguliere sporten als balsporten, turnonderdelen en spelonderdelen, komen de kinderen in de vorm van De Natuurlijke gymles al spelend en ontdekkend in aanraking met de buitensport.

Als openbare basisschool maken de leerlingen gedurende de schoolloopbaan kennis verschillende maatschappelijke thema's en wereldgodsdiensten. Dit zit verweven in onze diverse leerlijnen voor wereldoriëntatie. Daarnaast werken wij met aantrekkelijke projecten om een zo breed mogelijk aanbod aan te reiken.

De leerkrachten worden ondersteund door een intern begeleider. Zij begeleidt de leerkrachten bij vraagstukken m.b.t. klassenmanagement en leerlingenondersteuning. Samen met de directeur vormt zij het Schoolzorgteam. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

In elke groep werken we met een duidelijk weekrooster. In ons weekrooster is een duidelijke opbouw te herkennen. Zo wordt er in de middenbouw meer tijd ingeroosterd voor de taal en leesontwikkeling, terwijl in de bovenbouw meer tijd vrij gemaakt is voor de zaakvakken (aardrijkskunde, natuur, geschiedenis) 

Naast de vaste lessen wordt er binnen het lesrooster tijd vrijgemaakt diverse projecten. Zo hebben we jaarlijks verschillende leesprojecten voor de verschillende groepen. 
Ook bieden we jaarlijks diverse verkeersprojecten aan vanuit de activiteitenkalender Drents Verkeersveiligheidslabel. Bij deze verkeersactiviteiten worden we ondersteund voor onze verkeersouders. 

Ook is een duidelijke opbouw te zien in de tijd die besteed wordt aan Taaktijd/zelfstandig werken. Op school werken we met een overzichtelijke doorgaande lijn voor het zelfstandig werken.  

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

samenwerkingsverband

Zorgen dat alle leerlingen in onze regio de onderwijsondersteuning krijgen die ze nodig hebben: dat heet passend onderwijs.  

Om deze ondersteuning zo goed mogelijk te organiseren werken onze scholen samen met alle andere scholen voor primair en voortgezet onderwijs in de gemeenten Aa en Hunze, Assen, Midden-Drenthe en Tynaarlo. Dit doen we binnen het Samenwerkingsverband Noord- en Midden-Drenthe.  

In passend onderwijs heeft iedereen een rol: het schoolbestuur, de leerkrachten en andere professionals, ouders, (jeugd) zorgpartners gemeenten en het samenwerkingsverband.  

Hoe dit is geregeld en welke afspraken hiervoor gemaakt zijn, leest u op de website van het Samenwerkingsverband Noord- en Midden-Drenthe.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Bij ons op school werken we met kleine combinatiegroepen. Door de omvang van de klassen en de organisatie van ons onderwijs, hebben we veel mogelijkheden om kinderen met een specifieke ondersteuningsbehoefte te kunnen begeleiden. De ambitie die wij nastreven is kinderen in hun ondersteuningsbehoefte zoveel mogelijk te laten aansluiten bij instructiegroepen of leeftijdsgenootjes. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Als school onderhouden we samenwerkingscontacten met de kinderopvang en de peuterspeelzaal in de omgeving. Bij de overgang van peuterspeelzaal naar de basisschool vindt er een overdracht plaats. 

Terug naar boven