Deventer Montessori School

Van Lithstraat 1 7415 LA Deventer

Schoolfoto van Deventer Montessori School

Resultaten eindtoets

Toelichting van de school

Op de Montessorischool van Lith hebben 31 leerlingen deelgenomen aan de eind Cito in 2014. Gemiddelde score: 538,0

Op de Montessorischool van Lith hebben 37 leerlingen deelgenomen aan de eind Cito in 2015. Gemiddelde score: 541,3

Op de Montessorischool van Lith hebben 29 leerlingen deelgenomen aan de eind Cito in 2016. Gemiddelde score: 537,2

Op de Montessorischool van Lith hebben 23 leerlingen deelgenomen aan de eind Cito in 2017. Gemiddelde score: 538,3

Op de Montessorischool van Lith hebben 20 leerlingen deelgenomen aan de eind Cito in 2018. Gemiddelde score: 537,6

Op de Montessorischool van Lith hebben 28 leerlingen deelgenomen aan de eind Cito in 2019. Gemiddelde score: 539,9

Gemiddelde score van de andere locatie (Oudaen) is op te vragen bij de directeur, Rianne Zweers.

Op de Montessorischool van Lith geen cito ivm corona. 

Op de Montessorischool van Lith hebben 30 leerlingen deelgenomen aan de eind Cito in 2021. Gemiddelde score: 534,9.

Op de Montessorischool van Lith hebben 39 leerlingen deelgenomen aan de eind Cito in 2022. Gemiddelde score: 535,6.                                                       

Welk percentage leerlingen behaalt het fundamentele niveau en welk percentage het streefniveau?

Let op: In schooljaar 2023-2024 is de eindtoets vervangen door de doorstroomtoets. Op dit moment zie je nog de resultaten van de eindtoets van 2023.
De resultaten van de doorstroomtoets van 2024 zijn na de zomer voor het eerst zichtbaar. Dit is in lijn met de beoordeling van de Inspectie van het Onderwijs. Kijk voor meer informatie op de website van de inspectie.

Let op: Voor de beoordelingen in het schooljaar 2023-2024 hanteert de inspectie naast de ongewijzigde signaleringswaarden zogenaamde correctiewaarden bij de beoordeling van de leerresultaten. Meer informatie is te vinden op de website van de inspectie.

Fundamenteel niveau

Het fundamenteel niveau is het niveau voor taal en rekenen dat zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten in groep acht met de eindtoets. De inspectie stelt dat minimaal 85% van alle leerlingen het basisniveau moet behalen. Deze 85% is de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau en dit is voor alle basisscholen in Nederland gelijk.

Bron

Streefniveau

Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.

Bron

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Toelichting van de school

We nemen de Cito-toetsen 2x per jaar af voor rekenen, spelling, begrijpend lezen en technisch lezen.

Kinderen mogen ook op een eigenzinnige manier bewijzen dat ze de stof beheersen (doelenboekjes en portfolio's).

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Toelichting van de school

Zie schoolgids
Weergave Schooladvies

Bron

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
In het derde jaar

Bron

Sociale ontwikkeling

Hoe denkt deze school over sociale ontwikkeling?

Wij geloven erin dat het bewaken en stimuleren van de bovenstaande kernwaarden het vertrouwen van het kind zal vergroten, waardoor het nemen van de verantwoordelijk voor het groter geheel tot uiting komt.

Op onze school geven wij veel ruimte voor feedback waardoor het kind zicht krijgt op het eigen handelen.

Zien en gezien worden!

Kernwaarden uit de visie op sociale ontwikkeling

  • Welbevinden met Schoolleven
  • Sociaal aanvaard voelen
  • Zelfvertrouwen

Wat zegt de inspectie over de school?

De Inspectie van het Onderwijs onderzoekt minimaal één keer in de vier jaar het bestuur van een school. De inspectie kijkt dan of de kwaliteitszorg, de onderwijskwaliteit en de financiële zaken bij het schoolbestuur op orde zijn. Daarnaast bezoekt de inspectie een aantal scholen die bij het schoolbestuur horen en onderzoekt deze scholen nader. De gegevens van het laatste onderzoek van de inspectie zijn beschikbaar op de website van de onderwijsinspectie.

Terug naar boven