Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Wij vinden het belangrijk dat kinderen met plezier naar school gaan en dat de school voelt als een vertrouwde omgeving.
Dat kan alleen als wij een veilige school zijn waar alle kinderen tot hun recht komen. Wij proberen dit te bereiken door regels te stellen waardoor er geen plek is voor pesten en discriminatie. Tijdens de lessen van de Vreedzame School en Rots en Water leren wij kinderen zich bewust te worden van hun eigen handelen en de consequenties die dat kan hebben. Daarnaast leren wij kinderen aan hoe zij fysiek een sterke houding aan kunnen nemen. Daardoor voelen zij zich sterk en komen sterk over op anderen.Via observatieprogramma's monitoren wij de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Zodra wij merken dat kinderen zich niet veilig en vertrouwd voelen, ondernemen wij in overleg met ouders en interne contactpersoon (Yolanda Wiggers) actie. Van ouders/verzorgers verwachten wij hetzelfde, omdat het gedrag op school en thuis een wisselwerking heeft. Wij verwachten dat ouders het melden als zij constateren dat hun kind zich niet prettig voelt op school.