Wij stellen het erg op prijs als u een punt van aandacht of een eventuele klacht over de school direct met de betrokkene(n) bespreekt. U kunt daarvoor, afhankelijk van de aard van de klacht, het beste een afspraak maken met de leerkracht, de intern begeleider, de bouwcoördinator, de directie of onze contactpersoon: mevrouw M. A. Kors.
Bij zaken van onderwijsinhoudelijke aard zal de leerkracht, eventueel met ondersteuning van de intern begeleider, het aanspreekpunt zijn. De bouwcoördinator is aanspreekpunt bij zaken waarbij de communicatie met de leerkracht(en) niet tot een oplossing heeft geleid. Bij vertrouwelijker zaken kunt u terecht bij de directie.
Wanneer u het niet eens bent met gedragingen of beslissingen van een persoon binnen de school, of juist met het nalaten van gedragingen of het niet nemen van beslissingen, dan kunt u een klacht indienen bij het bestuur. Bij Lucas Onderwijs is de behandeling daarvan geregeld in een klachtenregeling. De klachtenregeling is bedoeld voor individuele gevallen. De regeling beschrijft de procedure voor het indienen en behandelen van de klacht. Uitgangspunt is dat de klacht zoveel mogelijk door de betrokken partijen binnen de school of afdeling wordt opgelost. Deze klachtenregeling en een uitgebreide toelichting daarop zijn te raadplegen op de website van de school.
Om de klager zo nodig te kunnen bijstaan heeft Lucas Onderwijs een externe vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersonen zijn de heer N. van der Perk en mevrouw J. te Raa. Contactpersoon voor de vertrouwenspersonen is mevrouw mr. M.A. Kors. U kunt mevrouw Kors bereiken op telefoonnummer 070 - 300 1166 of via de mail: mkors@lucasonderwijs.nl Een klacht moet schriftelijk worden ingediend. Dat kan per mail of per post: Lucas Onderwijs, postbus 93231, 2509 AE Den Haag t.a.v. mevrouw mr. M.A. Kors.