Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op Liduina basisschool hebben we 17 groepen:
- 1 startgroep (vanaf februari 2022)
- 2 groepen 1
- 2 groepen 2
- 2 groepen 3
- 2 groepen 4
- 2 groepen 5
- 2 groepen 6
- 2 groepen 7
- 2 groepen 8
Alle groepen hebben een groepsleerkracht die fulltime of parttime voor de groep staat. Daarnaast hebben we 3 leraarondersteuners in school voor de ondersteuning van de groepen.
Alle groepen hebben twee keer in de week bewegingsonderwijs van een vakdocent en de kleutergroepen nog een derde keer van de groepsleerkracht. Daarnaast hebben alle groepen een keer in de week muziekonderwijs van een vakdocent.
In de kleutergroepen wordt spelenderwijs geleerd binnen de belevingswereld van de kinderen. Het jonge kind is van nature onderzoekend en nieuwsgierig. Kleuters proberen grip te krijgen op de wereld om hen heen door vragen te stellen en bezig te zijn met het waarom. Dit doen zij door te ervaren en gebruik te maken van hun zintuigen, onderzoeken en vooral heel veel spelen. Kleuters staan actief in de wereld en passen hun ideeën hierover constant aan als zij nieuwe ontdekkingen doen.
Bovenstaande uren zijn een gemiddelde en een momentopname van dit schooljaar. Wij kijken kritisch naar de onderwijsbehoeften van de leerlingen in elk afzonderlijk jaar. Waar nodig sturen we bij als blijkt dat de gewenste resultaten achterblijven of eerder worden behaald.
De Liduina basisschool is een school met een continurooster. Dit houdt in dat alle kinderen tussen de middag op school blijven om te eten. De kinderen gaan totaal 28,5 uur per week naar school.
In het kader van passend onderwijs heeft de Liduina een ondersteuningsprofiel opgesteld. Hierin staat welke ondersteuning de school leerlingen te bieden heeft. Daarmee worden ook de grenzen van ons onderwijs duidelijk. Het profiel is samengesteld samen met het personeel van de school en is besproken in de MR. Op grond van dit profiel wordt een analyse uitgevoerd en vastgelegd in een ontwikkelagenda met daarin de stappen die wij gaan zetten om de ondersteuning op onze school ( verder) te verbeteren. Dagelijks geven onze leraren onderwijs aan onze leerlingen. Daarbij houden we rekening met de onderwijsbehoeften van onze leerlingen en bieden ondersteuning waar nodig. Basisondersteuning is de ondersteuning die alle scholen bieden en die integraal onderdeel vormt van het onderwijs en het aanbod van elke school. De basisondersteuning bestaat uit vijf domeinen met een aantal ijkpunten, namelijk:onderwijs, begeleiding, beleid, organisatie en resultatenToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
.
Kinderen die een betere start krijgen komen ook beter aan de finish. Of anders gezegd, de vroegschoolse educatie legt een fundament waar het hele onderwijsgebouw op rust. Het VE-programma wordt in nauw overleg met de peuteropvang van 2Samen uitgevoerd. Als de kinderen op de Liduina komen zorgen aansluitende programma’s voor een doorgaande lijn.