Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Wij stellen onszelf steeds als doel om een leer- en leefklimaat te creëren waarin de leerling zich veilig voelt en uitgedaagd wordt. Alle leerlingen krijgen een basisprogramma aangeboden, waarbij we rekening houden met de individuele verschillen. Leerlingen die moeite hebben met de basisstof krijgen extra ondersteuning. Leerlingen die veel minder tijd nodig hebben om de basisstof te verwerken, worden zoveel mogelijk op hun eigen niveau uitgedaagd. Een aantal leerlingen heeft voor sommige vakgebieden een eigen programma. We hopen dat dit in de praktijk betekent dat elke leerling in de gelegenheid gesteld wordt datgene te doen waartoe hij of zij in staat is. Zorgverbreding krijgt bij ons op school aandacht. De leerkrachten signaleren al in een vroeg stadium, zodat de leerlingen met de juiste hulp de school goed kunnen doorlopen. De verbreding van de zorg aan de leerlingen is niet alleen gericht op leerlingen die moeite hebben met de leerstof. Onze aandacht gaat ook uit naar de leerlingen die er juist behoefte aan hebben extra uitgedaagd te worden.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.