Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Toelichting continurooster 8.15 uur - 13.15 uur
Onze school ligt aan hetzelfde schoolplein als onze buurschool. Dit maakt dat er veel verkeer en beweging is rondom beide scholen. Door onze schooltijden een kwartier te vervroegen naar 8.15 uur vergroten we de veiligheid rondom de school. Uiteraard vraagt dit nog steeds om veilig verkeersgedrag van ouders, met name als ze met de auto komen.
Na een ouder- en teamraadpleging is gekozen voor dit lesrooster van 5 gelijke dagen van 5 uur. Dit brengt structuur in het schoolritme met meer rust en efficiënte leertijd. Hiermee voldoen we aan het aantal lesuren dat gegeven moet worden. We geven 955 lesuren in plaats van de verplichte 940 lesuren.
Eet- en drinkmomenten, voldoende afwisseling en beweging
Gedurende de schooldag zijn er 2 eet- en drinkmomenten van een kwartier. Het eerste moment is rond 10 uur en vergelijkbaar met het tienuurtje. Het is fijn als er gezonde tussendoortjes worden meegegeven. Het tweede moment is aan het einde van de ochtend. Het kan heel verschillend zijn wat u hiervoor meegeeft. Belangrijk is dat uw kind er voldoende energie uit kan halen voor de rest van de schooldag. Dit kan fruit zijn, maar ook een krentenbol of een boterham. We zien dat oudere kinderen soms meerdere boterhammen eten. Op school wordt in principe geen uitgebreide lunchtijd ingeroosterd. Hiervoor is nog tijd thuis of op de naschoolse opvang na 13.15 uur. Wat niet op gaat aan eten en drinken, gaat mee naar huis. De bidon op school kan altijd extra gevuld worden met water. Verder is er gedurende de schooldag afwisseling tussen inspanning en ontspanning en is er voldoende gelegenheid tot bewegen en buiten spelen.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.