Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze leerlingen zitten in de instructiegroep die hen het beste aansluit bij hun niveau. Meestal is dat bij leeftijdsgenoten en dezelfde leerkracht. In sommige gevallen is dat echter groepsdoorbrekend. Het traditionele leerstofjaarklassensysteem wordt doorbroken. Er wordt meer en meer gekeken naar wat een kind aan instructie nodig heeft. Zie hiervoor het vorige hoofdstuk, en lees de bijlage 'Samenvatting Nederlands en poster'.
We willen graag dat kinderen uit Burgum zo lang mogelijk in het reguliere basisonderwijs kunnen blijven. Tot het niet meer kan, totdat we het onderwijs niet meer passend kunnen maken. En dan gaan we samen met ouders op zoek naar andere oplossingen. Ouders worden dan niet weggestuurd maar begeleid en ondersteund door school.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In de komende jaren zullen de banden met allerlei instanties en organisaties die ondersteuning bieden aan leerlingen en leerkrachten verder ge-intensiveerd worden. We zijn al een proef gestart met een gebiedsteammedewerker in de school.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.