Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze leerlingen zijn schooljaar geplaatst in combinatiegroepen of enkele groepen. Leerlingen werken in een klas met meerdere niveaus.
De ontwikkeling van de sociale en emotionele ontwikkeling gaat samen met de ontwikkeling van kennis en vaardigheden, daarom vinden we een goede sfeer en het ontwikkelen van sociale vaardigheden heel belangrijk.
Doordat wij een kleine school zijn met aandacht voor individuele leerlingen biedt dit voldoende mogelijkheden om onderwijs op maat te bieden.
Meerbegaafde leerlingen kunnen voor een dagdeel per week deelnemen aan de Plusklas op GBS Rehoboth in Hoogkerk. Deze school is ook aangesloten bij de vereniging. Voor de leerlingen van groep 8 is er ook de mogelijkheid om deel te nemen aan de 48+ klas op het Gomarus College in Groningen.
Het deelnemen aan de Daily Mile valt onder bewegingsonderwijs.
In ons SOP staat wat onze grenzen zijn aan de zorg die we kunnen bieden. Globaal past de leerling bij ons die binnen de volgende omschrijving past:
- De leerling laat voldoende groei zien; hij is leerbaar.
- Het welbevinden van de leerling op school/in de groep is voldoende. (let wel: er zijn soms periodes waarbij een kind school gewoon niet fijn vindt)
- De leerling laat positieve verandering van gedrag zien.
- We verwachten dat deze leerling zich ook in de toekomst kan handhaven bij ons op school.
- Het gedrag van de leerling is veilig voor zichzelf, de medeleerlingen en/of de leerkracht.
- De hulp binnen de groep is haalbaar en reëel en gaat niet ten koste van de andere leerlingen.
- De leerling is, met een arrangement, goed te begeleiden in de groep.
- Het gedrag van de leerling is corrigeerbaar door de eigen leerkracht. De leerling is ook corrigeerbaar door andere leerkrachten.
- De hulpmiddelen en de kennis zijn aanwezig in het team of in te kopen. Ten aanzien van specifieke beperkingen van een leerling (visueel, lichamelijk, verstandelijk, gedragsmatig) is een eigen afweging nodig.
- Ouders hebben vertrouwen in school en hun aanpak, kennis en expertise.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We hebben de ambitie om in de toekomst nog beter die ondersteuning te kunnen bieden die de meerbegaafde leerlingen bij ons op school nodig hebben.
Van leerlingen die een peuterspeelzaal hebben bezocht, ontvangen we gegevens indien de ouders hiervoor toestemming hebben gegeven.