PCBO De Terebint

Rederijkershoeve 19 7326 TH Apeldoorn

  • De kinderen van De Terebint spelen buiten.
  • Samen oefeningen doen van de Kanjertraining.
  • Het is ook fijn dat je lessen op de computer kunt maken.
  • De kinderen beleven veel plezier bij het zandtaartjes bakken.

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

PCBO Apeldoorn, de stichting waar De Terebint onderdeel van is, beschikt over een vervangingspool. Bij verlof maken wij hier, waar mogeljk, gebruik van.

Mochten we op een bepaald moment een invaller nodig hebben, maar deze is niet beschikbaar, dan proberen we dit intern op te lossen. Dit kan bijvoorbeeld door de taakomvang van eigen leerkrachten tijdelijk op te hogen of door te schuiven met werkdagen.

In geen geval gaan wij de leerlingen verdelen over groepen, omdat dan meerdere groepen belast zouden worden. Bovendien is het vaak fysiek niet verantwoord meer kinderen in een lokaal te plaatsen. Dit kan wel betekenen dat wij in het uiterste geval een groep een dag thuis laten. Ouders worden in dat geval zo snel mogelijk geïnformeerd. Mochten zij zelf niet voor opvang kunnen zorgen, dan verzorgt de school dit.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Jonge kinderen

Op onze school is het onderwijs aan de kleuters in groep 1 en 2 niet in vak­ en vormingsgebieden opgesplitst. In de kleuterperiode staat het spel voorop. Eigenlijk vanzelfsprekend, want een kleuter speelt als hij leert en leert als hij speelt. Alle werkzaamheden worden in onderlinge samenhang aangeboden. We gebruiken daarvoor een aantal thema’s, waarvan we weten dat ze aansluiten bij de belevingswereld van de kleuters. Leidraad hierbij is de methode Kleuterplein. De peuters die naar de peuteropvang op De Terebint gaan hebben hier al kennis mee gemaakt door het Peuterplein, de voorloper van Kleuterplein. In groep 3 blijven nog veel spelmomenten bestaan, maar tegelijkertijd wordt een begin gemaakt met lezen, rekenen en andere vakken.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De Terebint is een open en gezellige school. Voor ons betekent naar school gaan: samen leren en je zelf ontwikkelen. Niet alleen cognitief, maar ook sociaal. Hierin sluiten we aan bij het ontwikkelingsniveau van onze leerlingen. De leerkrachten van De Terebint begeleiden leerlingen bij het leren in al zijn vormen. Daarnaast leren onze leerlingen vooral van elkaar en worden ze stap voor stap zelfstandiger.

De organisatie van het onderwijs

Op onze school wordt gewerkt in jaarklassen. Dat betekent de volgende dingen:

  • De leerlingen zitten in een groep met leeftijdsgenootjes;
  • Alle leerlingen in de groep krijgen in principe de leerstof aangeboden die voor dat leerjaar is bedoeld. In de groepen wordt bij een aantal vakken op meerdere niveaus gewerkt;
  • Leerlingen werken aan het basisprogramma en worden, waar nodig,  binnen de groep uitgedaagd met verrijkende en verdiepende stof;
  • Daarnaast is er voor leerlingen die meer ondersteuning of uitdaging nodig hebben een voorziening buiten de groep.

Basisprincipes

De drie basisprincipes voor ons onderwijs zijn:

  • vrijheid
  • zelfstandigheid
  • samenwerking

We geven deze principes vorm aan de hand van dag- of weektaken. Die worden elke week door de leerkrachten samengesteld en vastgelegd in een zogenoemde taakbrief. Door met een dag- of weektaak te werken, leren leerlingen dat vrijheid iets anders betekent dan ongebondenheid. Ze mogen weliswaar de volgorde van hun werk en het tempo waarin ze werken zelf bepalen, maar het moet wel zo goed mogelijk en op tijd af zijn. Daarin leren ze te plannen en zelf verantwoordelijkheid te nemen. Ook leren de leerlingen van het begin af aan om te gaan met zelfstandigheid. We vragen van hen dat ze in de eerste plaats zelf actief problemen oplossen, zelfstandig nadenken en daardoor beter begrijpen. In de groep werken de leerlingen geregeld samen. Ze leren uitleggen, verantwoordelijkheid nemen en samen naar oplossingen zoeken. Naast het verplichte werk bevat de taakbrief ook keuzewerk.
In de groepen 1 en 2 werken de kinderen met een takenbord. Daarop zijn de te kiezen werkjes door middel van een symbool aangegeven. In groep 3 wordt met een aangepast takenbord gewerkt.
In groep 4 beginnen de leerlingen met een taak voor  de hele week voor de vakgebieden taal en lezen.

Momenten van instructie en zelfstandig werken wisselen elkaar af. Hierdoor komt er tijd en ruimte beschikbaar om extra aandacht te besteden aan kleine groepen leerlingen en aan individuele leerlingen. Daarnaast is er aandacht voor de werkhouding van de leerlingen. 

Vakken en vormingsgebieden

De wet schrijft voor welke vakken en vormingsgebieden de school moet aanbieden. Bij elk vak zijn kerndoelen aangegeven. Daarin wordt de verplichte leerstof beschreven. Aan de hand van die kerndoelen kiezen we onze methodes, zodat we zeker weten dat ons onderwijs niet alleen aan de wettelijke eisen voldoet, maar ook aan de nieuwste inzichten op onderwijskundig gebied.

De leerkrachten zorgen ervoor dat alle benodigde leerstof wordt behandeld. Wat dat inhoudt, wordt op een informatieavond aan het begin van het schooljaar met de ouders besproken. Aan het eind van de basisschool hebben alle kinderen de verplichte leerstof aangeboden gekregen. Soms zijn er leerlingen die op een eigen leerlijn werken. Voor hen geldt niet dat zij alle verplichte leerstof aangeboden krijgen. Het afwijken van de reguliere lesstof gaat altijd in overleg met de intern begeleiders, leerkrachten en ouders. 

Computergebruik

Voor veel vakgebieden gebruiken we Chromebooks ter ondersteuning van de lessen. Zo kunnen de leerlingen voor oefening, verdieping of extra opdrachten ook digitaal aan het werk.

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Dagelijks geven onze leerkrachten onderwijs aan onze leerlingen. Daarbij houden wij rekening met de onderwijsbehoeften van onze leerlingen en bieden waar nodig ondersteuning. 

Leerlingen die speciale aandacht nodig hebben

Onze school maakt deel uit van het Samenwerkingsverband, SWV PO Apeldoorn. Het doel van deze organisatie is de scholen voor basisonderwijs te ondersteunen bij de hulp aan kinderen die speciale zorg en aandacht nodig hebben, bijvoorbeeld door mee te denken of een vraag te beantwoorden. Samen passend onderwijs vormgeven is ons doel. Op De Terebint zijn voor de begeleiding van leerlingen met een specifieke ondersteuningsbehoefte twee interne begeleiders (ib-ers) aanwezig. Zij zijn gedeeltelijk vrijgesteld van lestaken. Zij coördineren alle zaken rond de speciale leerlingbegeleiding. Dat kan uiteenlopen van het nog eens extra toetsen van leerlingen tot het voeren van gesprekken met ouders over de voortgang van het onderwijsproces. Bovendien maken we onder de paraplu van het samenwerkingsverband gebruik van de hulp van externe deskundigen, zoals een gedragswetenschapper. Mocht nader onderzoek van een leerling gewenst zijn, dan gebeurt dat altijd in samenspraak met de betrokken ouders/verzorgers.

De ib-ers dragen samen met de leerkrachten de verantwoordelijkheid voor de inhoud van het lesprogramma. Zij bewaken ook de vorderingen. De groepsleerkracht zorgt ervoor dat de leerlingen de leerstof op de juiste manier verwerken. Voor leerlingen, waarvan het tempo in de klas te hoog ligt, bestaat de mogelijkheid een eigen leerlijn te volgen.

In een enkel geval kan het voorkomen dat een leerling  meer zorg nodig heeft dan wij op onze school kunnen bieden. In overleg met de groepsleerkracht, de ib-ers en de gedragswetenschapper kunnen ouders dan overwegen de leerling aan te melden bij een school voor speciaal (basis)onderwijs. 

Zitten blijven

Zitten blijven kan in sommige gevallen een oplossing zijn om een grote leerachterstand in te lopen. We gaan daar zorgvuldig mee om. Als zitten blijven voorkomt, zal dat voornamelijk in de groepen 3 en 4 zijn. In de groepen 1 en 2 is het beter om van een verlengde kleuterperiode te spreken, omdat de kleuters op verschillende momenten in het jaar instromen en dus lang niet allemaal twee jaren in groep 1 en 2 hebben volgemaakt. Slechts heel sporadisch, bijvoorbeeld na langdurige ziekte of bijzondere omstandigheden kunnen leerlingen ook in hogere leerjaren blijven zitten.

Zitten blijven is alleen mogelijk na samenspraak van de groepsleerkracht, de intern begeleiders en de ouders/verzorgers. Mochten partijen onverhoopt niet tot overeenstemming komen, dan beslist de school over de voortgang. Gedurende de voorgeschreven acht jaren basisonderwijs kan een leerling niet meer dan e´e´n keer blijven zitten. Leerlingen die zijn blijven zitten en daarna een speciaal onderwijsprogramma volgen, hebben de mogelijkheid de school te verlaten als ze groep 7 hebben afgerond. Dat is voor hen dan het achtste jaar basisonderwijs. 

Passend onderwijs
Elk kind in Nederland heeft recht op goed onderwijs, passend bij wat hij of zij nodig heeft. Dat heet passend onderwijs. Zoveel mogelijk kinderen gaan naar een reguliere basisschool, ook wanneer je kind extra ondersteuning nodig heeft. Alleen wanneer het écht nodig is, gaat een kind naar speciaal (basis)onderwijs. Alle scholen hebben zorgplicht. Meld jij jouw kind bij onze school aan dan kijken wij of wij jouw kind kunnen ondersteunen, eventueel met extra ondersteuning (vanuit onze intern begeleider of een gedragswetenschapper) of dat een andere school in het regulier of speciaal (basis)onderwijs beter past. Dit bepalen we aan de hand van gesprekken met jou en we gebruiken evt. andere gegevens en informatie van vorige scholen.(wanneer van toepassing). In ons SchoolOndersteuningProfiel (SOP) kun je lezen welke ondersteuning wij kunnen bieden. 

Samenwerkingsverband
In Apeldoorn werken schoolbesturen en de bijbehorende basisscholen en scholen voor speciaal (basis)onderwijs nauw samen in een Samenwerkingsverband. Wanneer onze school niet kan bieden wat jouw kind nodig heeft of we vragen hebben over de begeleiding van een kind, nemen we contact op met het Samenwerkingsverband. Binnen het Samenwerkingsverband delen we kennis en overleggen we met elkaar. Ook winnen we hier advies in of kunnen we bijvoorbeeld een orthopedagoog of psycholoog inzetten om de juiste ondersteuning voor een kind te bepalen. Zo werken we samen aan de beste ondersteuning voor ieder kind. Zie voor meer informatie: www.swvapeldoornpo.nl of www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/passend-onderwijs.  

Meer- en hoogbegaafdheid
Wanneer jouw kind meer- of hoogbegaafd is, doen we er als PCBO Apeldoorn alles aan om passend onderwijs te bieden. Dit doen we door middel van het PCBO PlusProgramma. Hiermee bieden we onderwijs op maat voor meer- of hoogbegaafde kinderen. Het PCBO Plusprogramma bestaat uit drie pijlers waar vanuit we het kind, jou als ouder en onze PCBO-scholen ondersteunen: 

1. Plusbegeleiding op school 
Wanneer jouw kind meer- of hoogbegaafd is, ontvangt het in eerste instantie plusbegeleiding op school. Deze begeleiding wordt vormgegeven door de leerkracht. Verder is het ook mogelijk dat jouw kind deelneemt aan ons Leerplein, een wekelijkse voorziening op onze school waar meer- en hoogbegaafde kinderen worden uitgedaagd.  

2. De Plusvoorziening PCBO Apeldoorn 
Naast de plusbegeleiding op de scholen, hebben we bij PCBO Apeldoorn een plusvoorziening waar jouw kind een dagdeel in de week naar toe kan. Afhankelijk van de onderwijsbehoeften van jouw kind neemt jouw kind hier 1 of meer dagdelen in de week aan deel. Deze voorziening vindt plaats op PCBO De Regenboog – Osseveld en PCBO De Wegwijzer.  Middels deze voorziening gaan we nog verder en dieper in op de specifieke ondersteuningsbehoefte van jouw kind, aanvullend op de Plusbegeleiding op school. We hebben aandacht voor leer- en werkstrategieën en jouw kind gaat samen met andere kinderen aan de slag met filosofie, expressie, emotionele training voor bijvoorbeeld het vergroten van de motivatie, het zelfbeeld en diverse spelonderdelen. Ook ontmoet jouw kind in deze klas andere meer of hoogbegaafde leerlingen. Fijn voor jouw kind omdat het merkt dat er meer kinderen zijn zoals hij/zij.   

3. Ondersteuning vanuit PlusBegeleiding en Kenniscentrum PCBO  De PlusBegeleiding is het netwerk van PCBO Apeldoorn dat scholen ondersteunt in onderwijs aan begaafde leerlingen op school. We ondersteunen bijvoorbeeld leerkrachten en intern begeleiders bij de Plusbegeleiding die ze op school geven en zijn er voor u als ouder bij specifiekere vragen over begaafdheid.   Daarnaast hebben we een Kenniscentrum PCBO Apeldoorn. Naast de bovengenoemde meedenk- en adviesfunctie zijn in de orthotheek van het Kenniscentrum materialen te vinden die leerkrachten kunnen gebruiken. Vanuit dit Kenniscentrum organiseren we ook een interne kwaliteitskring hoogbegaafdheid waar alle leerkrachten en coördinatoren van de scholen kennis kunnen delen en halen. Ook zijn we te vinden in de netwerken van het Samenwerkingsverband, in contact met voortgezet onderwijs en andere externe, relevante partners. Zo laten we ons ook vanuit PCBO gelden op het vlak van begaafdheid.  

Meer weten? 
Stuur dan (in overleg met de leerkracht of intern begeleider van jouw kind) een mail naar de coördinator van het PCBO Plusprogramma, Annet Klaver via: aklaver@pcboapeldoorn.nl.  


Het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG): voor alle gezinnen en kinderen in Apeldoorn
Vragen over gezondheid, opgroeien en opvoeden
De jeugdarts en jeugdverpleegkundige CJG komen regelmatig op onze school. Je kunt de jeugdverpleegkundige ontmoeten op een gezamenlijke ouderavond, inloopspreekuur of themabijeenkomst. Wij informeren jou wanneer jij de jeugdverpleegkundige op school kunt ontmoeten.

 
Het CJG bij u in de buurt 
In Apeldoorn zijn vier Centra voor Jeugd en Gezin waar je terecht kunt met vragen over gezondheid, opvoeden en opgroeien. Zo is er altijd eentje in de buurt. Je kunt er binnenlopen voor vragen en informatie. De professionals die bij het CJG werken bieden hulp op maat of helpen bij het zoeken naar de juiste instanties die jou en jouw kind verder kunnen helpen. 

De gezondheid van uw kind volgen 
Het CJG volgt de groei en ontwikkeling van jouw kind. Vanaf de geboorte van jouw kind ben je op het consultatiebureau geweest bij de jeugdverpleegkundige en jeugdarts. Zij zullen jouw kind ook in de basisschoolperiode een aantal keren uitnodigen. In het jaar dat jouw kind 5 jaar is, word je uitgenodigd om samen naar het CJG te komen. Bij de uitnodiging krijg je een vragenlijst toegestuurd om thuis alvast (digitaal via Mijn Kind dossier) in te vullen. De jeugdverpleegkundige meet en weegt jouw kind en bespreekt de groei, ontwikkeling en gezondheid. Ook wordt er een ogentest en gehoortest gedaan. Je kunt jouw vragen stellen en eventuele zorgen over groei of ontwikkeling delen. Eventueel maken we nog een extra afspraak met jou /jouw kind met de jeugdverpleegkundige, jeugdarts of logopediste van het CJG.  Ook rond de tijd dat jouw kind 11 jaar is, word je uitgenodigd om samen met jouw kind naar het CJG te komen. Ze meten en wegen jouw kind. Ook kun je tijdens dit onderzoek jouw vragen stellen of eventueel jouw zorgen delen. We bespreken samen de lichamelijke veranderingen van jouw kind in de (komende) puberteit.

Kernteam  
Maak jij je zorgen over jouw kind? Vraag dan gerust via de leerkracht van jouw kind en/of onze IB’ers, Susan Mascini en Tatjana Laverman, advies aan het kernteam. In dit kernteam zitten verschillende professionals, waaronder ook de jeugdverpleegkundige. Zij kijken op een aantal verschillende vlakken met jou en jouw kind mee. Samen bespreken en bekijken school, het CJG en jij wat er eventueel nodig is aan advies, hulp, ondersteuning of zorg. 

Contact met het CJG? 
info@cjgapeldoorn.nl // (055) 357 88 75 (dagelijks van 8.30 – 17.00 uur) // www.cjgapeldoorn.nl www.facebook.com/CJGapeldoorn 

Schoolmaatschappelijk werk

Het schoolmaatschappelijk werk team (SMW-team) bestaat uit een aantal maatschappelijk werkers die, vanuit Maatschappelijke Dienstverlening Veluwe (MD Veluwe), scholen ondersteuning bieden bij de opvoedende en zorgende taak richting schoolgaande kinderen. Het SMW kan voor iedereen die een kind heeft in het basisonderwijs iets betekenen die een vraag of probleem heeft. De hulpverlening vanuit het SMW richt zich vooral op gezinnen die meerdere problemen hebben waar ze geen uitweg of oplossing meer voor zien. Het kan gaan om complexe problemen maar ook bijvoorbeeld als het kind nog niet zindelijk is of steeds ruzie maakt met zijn/haar broertje kan men aankloppen bij het SMW. Zij kan hierin ondersteunen en adviezen geven of, wanneer nodig, doorverwijzen en begeleiden naar de juiste instantie. De hulpverlening is zo kort mogelijk en zo lang als nodig is. De gesprekken zullen doorgaans plaatsvinden op de school of bij het gezin thuis.  

Kosten?
De hulp van het schoolmaatschappelijk werk is gratis. Hoe werkt de aanmelding? Je kunt zelf contact opnemen met het SMW-team met een vraag of probleem. Daarnaast kan een leerling/gezin (met diens toestemming) verwezen worden door bijvoorbeeld de intern begeleider of de leerkracht.

Het SMW-team heeft dagelijks (ook tijdens alle schoolvakanties) telefonisch spreekuur van 8.45 uur tot 10.00 uur.  Zij zijn bereikbaar op 055 - 526 24 22. Mailen kan ook  (smw­apeldoorn@mdveluwe.nl) of via het contactformulier op onze website www.mdveluwe.nl.


Taalondersteuning voor kinderen met een taalachterstand 

Kinderen met een taalachterstand kunnen gebruik maken van de Intensieve Taalklassen die zijn verbonden aan vijf scholen in Apeldoorn. Daarnaast is er jaarlijks ruimte voor vier scholen om intensief begeleid te worden door een leerkracht van de Intensieve Taalklas. De kennis van de Intensieve Taalklassen wordt dan gedeeld met de school, zodat zij de leerlingen daarna zelf nog beter intensief kunnen begeleiden op het gebied van taal.

Contact

De Intensieve Taalklas is een initiatief van de gemeente Apeldoorn in samenwerking met de drie grote besturen voor basisonderwijs in Apeldoorn (waaronder PCBO Apeldoorn). Kijk voor meer informatie en een overzicht van de deelnemende scholen op www.intensievetaalklassen-apeldoorn.nl of mail met info@intensievetaalklassen-apeldoorn.nl.

Wereldschool De Vlinder

In Apeldoorn werken schoolbesturen en de gemeente samen aan een duurzaam en kwalitatief goed aanbod voor onderwijs aan nieuwkomers in de leeftijd van 4-12 jaar. Dit onderwijs wordt gegeven op Wereldschool de Vlinder. Voor 4-jarige kinderen wordt sterk [NS1] geadviseerd hen in te laten stromen in het regulier onderwijs. Onder nieuwkomers verstaan we alle kinderen die vanuit een ander land naar Nederland zijn gekomen en geen Nederlands spreken, zoals kinderen van asielzoekers, statushouders, arbeidsmigranten en expats.  Kinderen die in Apeldoorn komen wonen, melden zich eerst aan bij een school in de buurt van hun woning. Dit wordt de Stamschool. De Stamschool meldt daarna de kinderen aan bij Wereldschool de Vlinder. Na een jaar onderwijs op Wereldschool de Vlinder, stromen de kinderen uit naar de vooraf gekozen Stamschool. Zij kunnen op elke school in Apeldoorn terecht.

Contact 

Wereldschool De Vlinder is een initiatief van de drie grote besturen voor basisonderwijs in Apeldoorn (waaronder PCBO Apeldoorn). Kijk voor meer informatie op de website van Wereldschool De Vlinder: www.wereldschooldevlinder.nl  – of mail voor meer informatie naar info@wereldschooldevlinder.nl               

SOZKA  
De Stichting Onderwijs aan Zieke Kinderen Apeldoorn (SOZKA) verzorgt onderwijs voor kinderen die in het ziekenhuis liggen of thuis worden verpleegd. SOZKA werkt samen met Onderwijs Zieke Leerlingen IJsselgroep. Jouw kind komt in aanmerking voor onderwijs thuis als uw kind leerplichtig is en het in verband met ziekte (voorlopig) niet naar school kan. Het onderwijs wordt gegeven door onderwijsbevoegde vrijwilligers. Wanneer dit voor jouw kind geldt kan je samen met de groepsleerkracht of intern begeleider van onze school contact opnemen met SOZKA. SOZKA heeft altijd nauw contact met de school. Meer informatie vind je op: www.sozka.apeldoorn-onderwijs.nl.         


Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Op De Terebint houden wij de ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig bij. Dit is voor ons een belangrijk signaal voor het verder ontwikkelen van ons onderwijs.

In het komende jaar zullen we aan de slag gaan met het rekenonderwijs. Wij gaan ons rekenonderwijs en de methode analyseren en waar nodig aanpassingen doen. Verder sluiten we ons aan bij het lerende netwerk van PCBO over rekenen.

Er is een onderwijsassistent aanwezig. Zij werkt met individuele leerlingen of kleine groepjes leerlingen. Dit gaat vaak om het geven van extra instructie of een instructie die de leerlingen voorbereidt op de instructie die in de klas komen gaat.


Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Baby en Peuteropvang (Integraal Kind centrum)

De Terebint biedt kinderopvang voor kinderen van nul tot en met vier jaar. Je hoeft dus niet meer heen en weer te fietsen tussen school en kinderdagverblijf, maar je kunt de kinderen gewoon naar dezelfde locatie brengen. Je kunt ervoor kiezen jouw baby of peuter de hele dag of een halve dag te brengen. Ook kan je hem of haar direct ophalen als je jouw andere kind(eren) uit school of de BSO ophaalt. De kinderopvang is open van 7.30 tot 18.30 uur. Tussen de middag krijgen de kinderen een broodmaaltijd. Voor baby’s en peuters die de hele dag blijven, zijn er slaap- en rustmogelijkheden. Deze zijn bij de prijs inbegrepen. 

Middels een goed doordacht pedagogisch werkplan is er een gevarieerde dagbesteding. Er is een goede balans tussen activiteiten en rustmomenten. Elke dag wordt er, wanneer het weer het toelaat, buiten gespeeld. Gekwalificeerde pedagogisch medewerkers staan elke dag klaar om met de peuters te werken aan onder andere sociale vaardigheden en zelfvertrouwen door middel van spel en activiteiten. Er is op dinsdag- en donderdagochtend een peuterspeelgroep. De peuterspeelgroep werkt gericht samen met de kleuterklassen van de school om kinderen voor te bereiden op groep 1. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de methode Peuterplein, de voorloper van de in de groepen 1 en 2 gebruikte methode Kleuterplein. Op een speelse manier raken de kinderen vertrouwd met de school. Doordat zij de route in en naar school al kennen is er een soepele overgang naar het basisonderwijs. 

Meer informatie: 

Op school kan je een informatiepakket over de kinderopvang krijgen. Op de website www.partou.nl vind je meer informatie. Hier vind je ook de algemene voorwaarden, kosten, huisregels en een aanmeldingsformulier. 


Terug naar boven