Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Voor het vak bewegingsonderwijs krijgen de kinderen 2 uur per week les van een vakdocent.
Samenstelling van het team
Intern Begeleider/Kwaliteitscoördinator:
Intern Begeleider is belast met de coördinatie van alle facetten van zorg aan leerlingen. Is tevens contactpersoon voor externe zorgverleners als schoolbegeleider, orthopedagoog, ambulante begeleiders en consulent Team Samenleving.
De kwaliteitscoördinator is verantwoordelijk voor de continue ontwikkeling van het kwaliteitssysteem binnen onze school. Hij/zij inventariseert onderwijsverbeteringen in leerteams en ontwikkelgroepen, analyseert en rapporteert over ontwikkelingen m.b.t. zorg en leerresultaten en ontwikkelt daarmee, samen met de directie en het team het kwaliteitssysteem.
Groepsleraar:
De groepsleraar is de verantwoordelijke voor het onderwijsleerproces en het pedagogische klimaat in de groep.Hij heeft de volgende taken:- geeft vorm aan het onderwijsprogramma- houdt de resultaten bij van de leervorderingen- zorgt voor het welbevinden van de leerling- rapporteert intern aan directie, Intern Begeleider en team- rapporteert extern aan de ouders.
Vakleerkracht bewegingsonderwijs:
De vakleerkracht geeft lessen bewegingsonderwijs aan alle groepen.
Anti-pest coördinator:
Om het pesten tegen te gaan, heeft de school een vast aanspreekpunt voor leerlingen en ouders. Het aanspreekpunt coördineert het anti-pestbeleid (omgangsbeleid) en is een aanspreekpunt voor leerlingen die worden gepest of zelf pesten, voor hen die willen praten over een situatie waarin ze gepest worden of zelf pesten en voor ouders die vragen hebben over pesten.
ICT-er:
De ICT-er draagt zorg voor de organisatie en inzet rond de informatie- en communicatietechnologie binnen de school. Beheer en verantwoorde inzet van de computer met bijbehorende software binnen het lesgebeuren vormen de hoofdtaken.
Leerlab Coördinator:
De leerlab-coördinator begeleidt het inhoudelijke programma voor leerlingen die meer- of hoogbegaafd zijn. De leerkracht van de betreffende leerling blijft eindverantwoordelijk voor het onderwijsleerproces. Het beleid voor (hoog)begaafdheid wordt vormgegeven door de HB specialist.
Onderwijsassistent(e):
De onderwijsassistent(e) assisteert bij het geven van het onderwijs. Hij/zij functioneert onder leiding van de leerkracht en verricht allerhande activiteiten die de goede voortgang van het onderwijs bevorderen. De onderwijsassistent(e) wordt in de eerste plaats ingezet om leerlingen extra stimulansen te bieden in hun ontwikkeling en achterstanden in het leerproces in te halen.
Leraarondersteuner:
De leraarondersteuner voert les(-ondersteunende) en leerling begeleidende taken uit onder de verantwoordelijkheid van een leraar, ondersteunt de onderwijsvoorbereiding, levert bijdragen aan de schoolorganisatie en stelt zich actief op in het ontwikkelen van competentie.
Schoolbrede management assistant:
De management assistent voert schoolbredere taken uit, waarbij behalve de ondersteuning van het management, de leerkrachten, de leerlingadministratie, ook gekeken wordt naar enkele interne en externe communicatie en event taken.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Met het vertrek van onze meerbegaafdheidsspecialist zullen wij in het schooljaar 2022-2023 onderzoeken hoe wij hier opnieuw invulling aan gaan geven.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.