Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school heeft twee vakleerkrachten bewegingsonderwijs in dienst. Zij verzorgen de lessen voor de midden- en bovenbouw.
Het muziekonderwijs wordt gegeven door docenten van de Muziekschool Amsterdam en Muziekschool Aslan. Zij worden apart ingehuurd.
De lessen beeldende vorming worden door een vakleerkracht verzorgd.
De school heeft een cultuurbeleidsplan. In dit plan komen diverse vakgebieden in vaste regelmaat aan bod. Daarvoor huren wij verschillende vakleerkrachten in. (drama, dans, multimedia, museumles)
Onder algemene vorming verstaan wij alle lesjes van wellevendheid, kunstzinnige vorming.
Onder overig valt onder meer gymnastieklessen en spelvormen.
Onder de noemer 'De Kleine Klas' biedt de school een breed scala aan extra ondersteuning. In 2012 is de school gestart met het ontwikkelen van dit aanbod en door de keuze van het schoolbestuur OOadA om de zorgmiddelen voor 85% aan de scholen te geven, zijn wij in staat onze arrangementen door te ontwikkelen en telkens af te stemmen op de behoefte van onze kinderen.
Wij bieden de arrangementen per periode van 6 a 7 weken aan, waarna de resultaten worden geëvalueerd. De arrangementen zijn zoveel mogelijk verbonden aan het werk in de groep, de basis.
In het schoolondersteuningsprofiel staan de arrangementen omschreven.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Versterking van het aanbod in de arrangementen.
Naast de formele samenwerking met peuterspeelzaal "Het Klavertje", werkt de school ook samen met Kinderdagverblijf "De Platanen".
De pedagogische lijn van De Platanen (Reggio Emilia) sluit heel goed aan bij het montessorionderwijs. Er is een informele samenwerking en in schooljaar 2016 - 2017 wordt onderzocht op welke wijze de school en De Platanen nauwer kunnen samenwerken.