Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepsvorming
Vanaf groep 3 werken we in principe met leerstofjaarklassen, soms lukt dit niet i.v.m. de groepsgrootte of zorgzwaarte van een groep, dan kan er een combinatiegroep gevormd worden. Dit schooljaar is dat groep 4/5 en 7/8. Leerlingen uit een leerjaargroep krijgen hetzelfde onderwijsaanbod.
Binnen dit uitgangspunt, maken we individuele aanpassingen. We noemen dat passend onderwijs: leerlingen die extra uitdaging nodig hebben krijgen een plusaanbod, er zijn leerlingen die meer praktijklessen krijgen. Deze aanpassingen kunnen worden uitgevoerd door de eigen leerkracht of door een specialist o.a. met behulp van digitale oefensoftware.
In onze school hebben we een DOE-lab. Hier leer je hetzelfde als in de klas, maar dan door te doen. Bijvoorbeeld door prijzen te vergelijken in de supermarkt, om daarna met de ingrediënten en een recept, een gerecht te koken. Groepjes leerlingen ontvangen ondernemend en passend onderwijs gedurende 1,5 uur per week.
De groeiklas is er voor kleuters, twee ochtenden in de week oefenen zij in een klein groepje hoe ze goed aan het werk kunnen gaan en kunnen blijven.
De Day-a-week school biedt passend onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen. Kinderen van verschillende scholen volgen dit onderwijs een dag per week op de Brink.
Wetenschap en Techniek
Leerlingen krijgen een uur in de week Wetenschap en techniek vanuit een thema, ouders worden uitgenodigd bij de aflsuiting van elk thema
Brede talentontwikkeling
Bewo en muziek zijn vaste activiteiten voor groep 1 t/m 8. Er zal een blok in het schooljaar aandacht zijn voor Bevo, levensbeschouwing, mediawijsheid, drama en 'Discussiëren kun je leren'
In ons kleuteronderwijs staan sociaal- emotionele vaardigheden, rekenvaardigheid, taalvaardigeid, motorische ontwikkeling en expressie centraal. Kleuters leren door spel en het werken met materialen die ze kunnen voelen, ruiken, horen, proeven en zien. Binnen deze gebieden werken kleuters toe naar de kennis en de vaardigheden die zij nodig hebben voor een goede start in groep 3 en daarna. In de kleutergroepen wordt gewerkt met de methode Piramide waarbinnen alle ontwikkelingsdomeinen aanbod komen. De kleuters spelen dagelijks buiten en leren daar samen spelen, plezier maken, zich uiten en bewegen in de vrije ruimte.
De doelen van ons kleuteronderwijs horen binnen de doorgaande leerlijnen van alle vakken tot en met groep 8, het is een onmisbare voorbereiding op het succesvol kunnen lezen, rekenen en schrijven. Binnen ons kleuteronderwijs maken wij gebruik van vaste vakleerkrachten voor gym, muziek, drama, mediawijsheid en levensbeschouwing.
0Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie Schoolontwikkelingsprofiel
Buddies biedt voor de Brink ook de voor- en naschoolse opvang aan. Bij ziekte van personeel is het bovendien mogelijk dat de leidsters van Buddies - mits bevoegd- als onderwijsassistent invallen op De Brink. Fijn voor de leerlingen die dan een vertrouwd gezicht zien.
Uiteraard kunnen ouders ook kiezen voor andere voor- naschoolse opvang of voorschool. Ook met hen is altijd contact voordat een leerling bij ons start. Ook als er aan ander voorschoolprogramma wordt gebruikt sluit dit in het algemene prima aan op Piramide.