Basisschool De Kromme Draai

Den Hoeff 49 2865 XR Ammerstol

Schoolfoto van Basisschool De Kromme Draai

Hoe tevreden zijn leerlingen over de school?

Toelichting van de school

De Kromme Draai scoort als school een 3,59. Daarmee scoort de school goed.

De respons op de Vragenlijst was 100%: 37 van de 37 respondenten heeft de Vragenlijst ingevuld. Daardoor geven de uitslagen een zeer betrouwbaar beeld van de mening van de respondenten.

Op alle items van de Veiligheidsmonitor beoordelen de kinderen deze > 3.0. Dit is hoger dan de door ons gestelde norm. We zijn erg blij dit te lezen. Dit jaar hebben we ervoor gekozen om de leerlingen van groep 5 t/m 8 alleen de Veiligheidsmonitor in te laten vullen en niet de leerlingvragenlijsten vanuit ZIEN. In deze beide vragenlijsten zitten overeenkomsten, waardoor de ZIEN geen meerwaarde oplevert. Wel zijn er per leerling door de leerkracht de andere vragenlijsten van ZIEN ingevuld. De items betrokkenheid en welbevinden laten over het algemeen een goede betrokkenheid zien. Deze twee items zijn wat ons betreft mede een graadmeter voor het zich prettig voelen op school.

Groep 1/2 A 87% betrokkenheid, 92% welbevinden

Groep 1/2 B geen groepsresultaat, wel individuele resultaten als gevolg van incorrecte invoer in ZIEN

Groep 3 82% betrokkenheid, 87% welbevinden

Groep 4 85% betrokkenheid, 95% welbevinden

Groep 5/6 67% betrokkenheid, 77% welbevinden

Groep 7/8 89% betrokkenheid, 88% welbevinden.

M.b.t. de groep 5/6: leerkrachten zetten in op betrokkenheid door te werken middels de aanpak "Leren Leren". Middels doelen die worden gesteld, vastgestelde criteria, directe feedback en het belonen wanneer deze worden gehaald, wordt er klassikaal gewerkt aan o.a. het vergroten van de betrokkenheid. Het werken met KWINK vindt dit schooljaar plaats voor het tweede schooljaar. Over het algemeen zijn zowel de leerlingen als leerkrachten positief. De leerlingen (zeker de onder- en middenbouw leerlingen) kunnen goed benoemen welk gedrag past bij welk figuur dat gebruikt wordt in KWINK als voorbeeld. Hierdoor kunnen de leerkrachten hierop terugpakken bij kleine incidentjes en blijft het concreet voor de leerlingen. Deze rapportage is rondgestuurd naar de collega's van het team, er wordt feedback op de resultaten en deze rapportage gevraagd. 

N.a.v. bovenstaande zijn interventies niet nodig. Het rapport is besproken in een teamvergadering en werd besproken in de MR vergadering van 24 maart 2022.

Ter aanvulling: binnen de school zijn we in schooljaar 21-22 gestart met KWINK als methode voor sociaal emotionele ontwikkeling. In dat  schooljaar hebben twee leerkrachten de Kwinkcoach cursus gevolgd, zodat de methode nog "sterker" neergezet kan worden binnen onze school. En ook willen wij door intensievere informatievoorziening richting ouders de ouderbetrokkenheid op dit thema vergroten.

Download tevredenheidsrapport Bron

Hoe tevreden zijn ouders over de school?

Toelichting van de school

Binnen stichting Onderwijs Primair nemen we de vragenlijst naar oudertevredenheid iedere twee jaar af. In maart 2022 is via WMK de vragenlijst afgenomen. Voor onze school hebben we een drietal speerpunten daaruit gehaald.

1. anti-pest coördinator benoemen en hen een actieve rol toekennen in de school, zodat leerlingen de anti-pest coördinator makkelijk kunnen benaderen. In ons team heeft Marloes Koolmees deze rol.

2. Extra ondersteuning: veel leerlingen ontvangen extra ondersteuning, de communicatie hierover welke doelen we daarbij nastreven richting ouders en leerlingen wordt door de leerkrachten verzorgd.

3. Informatie voorziening: over de dagelijkse gang van zaken en ontwikkeling van het kind (zie punt hierboven). Via social schools en het portfolio via social schools informeren we ouders over de doelen die met de kernvakken behandeld worden in de komende periode en of hun kind deze doelen behaald heeft. Daarnaast maakt iedere groep een informatiefolder met de leerinhouden van het schooljaar. 

Download tevredenheidsrapport Bron

Terug naar boven